اقتصادی

مهمترین مسئله در سند امنیت غذایی اجرایی شدن آن است/سبد غذایی مطلوب، ارزیابی خطر شود

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: “مهمترین موضوع در سند امنیت غذایی ، اجرای آن است که باید مورد توجه قرار گیرد. البته ما در ساختار کلی این سند یک طرح مهم داریم که کلیه مسائل مربوط به سند را پوشش دهد.

به گزارش خبر فوری ، هجدهمین جلسه کمیته تکمیل سند ملی بنیانگذاران علوم کشاورزی و غذایی ، به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی ، رئیس آن کمیته و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل عالی برگزار شد. دبیرخانه شورای انقلاب فرهنگی اولین دستور کار این جلسه ارائه گزارشی از سو malتغذیه ، سواد غذایی و الگوهای غذا و مصرف بود که توسط دکتر عبداللهی ، عضو آن کمیته ارائه شد.

دکتر مخبر دزفولی پس از ارائه این گزارش ضمن تقدیر از گزارش ارائه شده در یک همایش ، موارد زیر را بیان کرد: ترکیب چندین گزارش تهیه شده ضروری است که نتیجه آن به عنوان یک سند سرمایه بزرگی برای کشور خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سرانه مصرف شیر کشور ما کمتر از متوسط ​​جهانی است ، گفت: شیر برای مسائل هوش ، سلامتی و نوجوانی بسیار مهم است ، بنابراین شیر باید در سند ایمنی مواد غذایی در اولویت باشد.

دکتر مخبر دزفولی افزود: “گزارش در مورد سبد غذایی بهینه ، باید از نظر بهداشتی مورد ارزیابی مجدد قرار گیرد ، زیرا ارقامی که همکاران وزارت کشاورزی با تأسیسات تولیدی و همکاران غذا برای مواد غذایی خرد تهیه کرده اند ، اما برای بهبود نیاز به بهداشت عمومی.

وی با بیان اینکه ارزیابی سبد غذایی مورد نظر ، خطر ضروری است ، ادامه داد: به عنوان مثال ، شرایط آلاینده ها در کشور ما ویژه است و مشکل آلاینده ها باید با دقت بیشتری در سند بررسی شود و در غذای مورد نظر دیده شود سبد. .

رئیس کمیته کشاورزی و بنیادهای غذایی تأکید کرد که دستور العمل کلی غذا را نمی توان برای کل کشور در نظر گرفت ، مناطق مختلف تهران نیز از نظر غذا متفاوت هستند.

دستور کار بعدی این نشست بررسی “منابع انسانی ، مدیریت تولید و صفحه دانش و اطلاعات سیستم” بود. ارائه شده توسط دکتر اسکندر زند ، دبیر کمیته ملی توسعه بنیاد دانش کشاورزی و غذا.

وی گفت: ضعف مهارت کارگران و علاقه مندان به بخش کشاورزی ، عدم سیستم ارزیابی مهارت ، جذابیت کم مشاغل در بخش کشاورزی ، آموزش کافی برای کشاورزان و دانش آموزان و موقعیت ضعیف تصمیم گیرندگان مردمی از جمله چالش های سازمان بخش منابع انسانی “

دبیر کمیته بنیادهای کشاورزی و دانش غذایی با بیان اینکه تهیه و توسعه یک برنامه آموزشی برای کشاورزان آینده بسیار مهم است ، ادامه داد: بسیاری از کشورها این برنامه را دارند ، ما باید این برنامه را در آینده خود اجرا کنیم ، بخش کشاورزی ، بنابراین آینده امنیت غذایی است که برای تعیین آنچه تولید کنندگان لازم است ضروری است.

وی به شاخص های مهم در برگه مدیریت اشاره کرد و گفت: تعداد کارمندان دولت در بخش کشاورزی ، نقش دولت در تولید و سیاست گذاری کشاورزی ، نقش بخش خصوصی در تولید و سیاست گذاری ، تعداد سازمان ها ، درصد ذینفعان ، دولت نقش در تحقیقات و دانشگاهها در تحقیق یکی از مهمترین شاخصهای استخراج شده برای این سند است.

دکتر زند اظهار داشت: بخشی از سیستم دانش و اطلاعات ، وزن اصلی سند ایمنی مواد غذایی است و ما باید دانش بنیان شویم و دانش بنیان شویم ، باید مکانیزم های موجود را تقویت کرده و از علم و فناوری جدید حمایت کنیم. .

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی ، به عنوان پیگیری جلسه ، اعضا نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود سند ایمنی مواد غذایی بیان کردند.

انتهای پیام