اقتصادی

ثبت املاک رسمی و غیررسمی در سامانه ضروری است

مدیرکل دفتر اقتصادی مسکن وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد: کلیه املاک و مستغلات اعم از رسمی و غیررسمی باید در سیستم املاک و مسکن ثبت شوند.

به گزارش خبر فوری ، پروانه اصلانی ، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ، درباره وضعیت املاک و مستغلات و سیستم مسکن گفت: ما اظهارنامه خود را براساس شماره کد ملی خود طبقه بندی کرده ایم.

وی افزود: مردم هنوز نمی دانند كه چگونه اطلاعات خود را در این سیستم ثبت كنند ، اما در حال حاضر به تدریج اطلاعات خود را در آن سیستم ثبت می كنند.

مدیرکل دفتر اقتصادی مسکن وزارت راه و شهرسازی راه اندازی سیستم املاک و مستغلات را گام جدیدی در جهت شفافیت اطلاعات دانست و گفت: “با توجه به اینکه قبلاً چنین چیزی را نداشتیم ، ممکن است مقاومت شود .

اصلانیک با استناد به طراحی کلیپ های آموزشی برای سهولت ورود افراد به سیستم املاک و مسکن در جامعه گفت: ما این کلیپ ها را به رسانه ها و همچنین سیستمی برای دیدن مردم دادیم اما این مسئله مهم نیازمند همفکری و همکاری عمومی است. “

وی با تأکید بر نقش رسانه ها در شفاف سازی اطلاعات و نشان دادن هدف اصلی راه اندازی این سیستم ، به رادیو گفتگو گفت: بدون شک مزایای اصلی این اقدام برای مردم است.

مدیرکل دفتر اقتصادی مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار داشت که نه تنها مالکان بلکه کلیه ایرانیان باید سرپرستان خانوار را در این سیستم گنجانده و اطلاعات مربوط به محل سکونت و دارایی آنها را وارد کنند. آنها مال خودشان هستند اما در بازار تقاضای آنها وجود ندارد ، ضمانت هایی دارد.

اصلان افزود: اگر کسی بخواهد ملک خود را با قیمت فعلی بفروشد ، با این ماده قانونی تداخل نخواهد داشت.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کلیه املاک ، رسمی و غیررسمی باید در سیستم ثبت شوند ، گفت: “هیچ تبعیضی در شهرهای مختلف و همچنین زندگی و مالکیت خانه در شهرهای کمتر از یک ساکن وجود ندارد. صدها نفر.” همچنین هزاران نفر وجود دارد از مردم.

انتهای پیام