اقتصادی

خسارت ۵۶۰۰ میلیاردی سرما به باغات و مزارع کردستان

خبر فوری / کردستان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: نماینده بیمه کشاورزی با اعلام 5 میلیارد و 600000 ریال واقعی در باغها در حال ارزیابی خسارات ناشی از سرمازدگی در باغها و مزارع استان است. مزارع استانی آسیب دیده اند.

خلیل فالحگاریک در اولین جلسه کارگروه بررسی اقتصادی محصولات بیمه کشاورزی در استان اظهار داشت که در آوریل سال جاری چندین دما کاهش یافته و 5.6 میلیارد رودخانه برای باغات منجمد شده است. و مزرعه توسط استان آسیب دیده است.

وی افزود: کاهش بارندگی در سال زراعی جاری و توزیع نامناسب بارندگی در زمان و مکان و ادامه این شرایط در روزهای آینده منجر به خشکسالی و کاهش چشمگیر تولیدات کشاورزی خواهد شد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت که بیمه محصولات کشاورزی در این شرایط یکی از راه حل های موثر برای مدیریت ریسک مدیریت بحران و تبدیل مناطق کشاورزی به بازسازی و توان بخشی خواهد بود.

سلیمان حیدری ، مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان نیز در این نشست اظهار داشت: صندوق بیمه مزارع و باغات آسیب دیده از سرما و تحت پوشش بیمه استان را ارزیابی و کنترل می کند.

وی ادامه داد: پس از تشکیل پرونده و تأیید خسارت وارده ، خسارت طبق بیمه نامه مربوطه پرداخت می شود.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی کردستان همچنان به پرداخت همه خسارت 99-98 محصول در سال به حساب های بیمه آسیب دیده ادامه داده است.

وی در پایان با بیان اینکه بیمه کشاورزی پاییزه و باغ در سال زراعی جاری به پایان رسیده است ، خاطرنشان کرد: بیمه بهار ، دام ، طیور و ماهیگیری همچنان برقرار است و کشاورزان و متصدیان کشاورزی می توانند به دفاتر مراجعه کنند. بیمه واحد تولیدی خود.

انتهای پیام