اخبار جامعه

هشدار هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع امواج تا ۳ متر

سازمان هواشناسی هشدار داد که ارتفاع امواج در تنگه هرمز به 2.5 متر و در دریای خزر به سه متر رسیده است و ممنوعیت شنا را توصیه کرده است.

به گزارش خبر فوری سازمان هواشناسی با هشدار ردرنگ از صبح چهارشنبه (6 مه) انتظار می رود که ارتفاع موج ها از 1.5 متر تا 2.5 متر از شرق تنگه هرمز ، شرق هرمز و غرب سیستان و بلوچستان افزایش یابد.

در این شرایط آب و هوایی ، شناگران و قایق های کوچک می توانند غرق شوند و به شناورهای سبک و شبکه های ماهیگیری آسیب برسد ، بنابراین سازمان هواشناسی ممنوعیت شنا ، محدودیت قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین و توجه به صنایع دریایی را توصیه می کند.

پس از هشدار ، ارتفاع موج دو متر و عرض دریا سه متر وجود دارد: این وضعیت از صبح چهارشنبه (6 مه) تا پایان روز پنجشنبه (6 مه) در دریای خزر و مناطق دریای آزاد و گیلان ، ساحل مازندران. و در گلستان قابل پیش بینی است.

شناگران و قایق های کوچک غرق می شوند و ممکن است کشتی های سبک و تورهای ماهیگیری صدمه ببینند و توصیه می شود از قایق های شنا ، قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین کاسته شود و در صنایع دریایی دقت شود.

به گزارش خبر فوری ، هشدار رنگ زرد این بدان معنی است که پدیده های جوی ممکن است رخ دهد که می تواند در سفر و فعالیت های روزمره تداخل ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی داده می شود تا آنها آماده مقابله با پدیده های جوی باشند که کمی جدی تر از حد معمول هستند. از طرف دیگر مقامات این یادداشت ها را به آنها گوشزد می کنند تا در صورت لزوم بتوانند اقدامی انجام دهند.

انتهای پیام