اقتصادی

گزارش وزارت نیرو از وضعیت تأمین برق کشور در تابستان ۱۴۰۰

در جلسه هیئت دولت به ریاست رئیس جمهور حسن روحانی روز یکشنبه (23 ژوئن) ، وزارت نیرو گزارشی از وضعیت تأمین برق کشور در تابستان و برنامه ها و اقدامات لازم برای غلبه بر اوج مصرف برق ارائه داد. 1400

براساس گزارش وزارت نیرو ، براساس گزارش وزارت نیرو ، یک میلیون مشترک برق جدید افزایش یافته و در سال 1399 مصرف صنایع جدید را همراه با برنامه های قبلی و ساخت صنایع جدید افزایش داده است. نیروگاه های برق و بهبود ظرفیت واحدها و برنامه های موجود برنامه های مدیریت مصرف ، نیاز به مصرف متداول به خوبی پوشش داده شد.

مقایسه کل حجم مفید نیروگاههای برق آبی در سالهای 1397-1400 نشان می دهد که کل حجم مفید آب در سالهای 1399-1400 نسبت به 98-99 با کاهش 57 درصدی همراه بوده است.

همچنین ، مقایسه کل حجم قابل استفاده نیروگاه های برق آبی بین سال های 1397 و 1400 نشان می دهد که تولید نیروگاه های برق آبی 3500 مگاوات کاهش یافته است.

بر اساس آمار ارائه شده و مقایسه اوج مصرف برق از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال 1399 ، میزان مصرف برق حدود 9000 مگاوات (معادل 20 درصد) افزایش یافته است ؛ یعنی در حالی که متوسط ​​افزایش مصرف برق بین آوریل و مه 1393 تا 1399 فقط حدود 1.8 درصد رشد داشته است. دلایل این افزایش مصرف در سال گذشته ، رشد زودرس و شدید دمای هوا و مدار سیستم خنک کننده ، افزایش استفاده از معدن کاران و تجهیزات استخراج ارز رمزنگاری شده ، شروع زودهنگام چاه های کشاورزی ، کاهش بارندگی و افزایش رشد صنعتی به دلیل به افزایش تولید. مصرف برق زیاد است.

براساس گزارشی از وزارت نیرو ، از ژوئیه سال گذشته تا پایان آوریل سال جاری ، 175 هزار معدنچی کشف و 2661 ارز رمزنگاری شده غیرقانونی در کشور کشف شد که بیشتر آنها در صنعت ، کشاورزی و خانگی یافت شده و جمع آوری شده. 27٪ از این تعداد بود.

وزارت نیرو در ادامه گزارش خود ، طرح اقدامات برای غلبه بر اوج مصرف برق در سال 1400 (از نیمه دوم آوریل تا نیمه دوم سپتامبر) و نیاز به همکاری وزارت کشور و فرمانداران را برآورده کرد. سقف مصرف برق برای هر استان تعیین شده است. ایجاد تولیدکنندگان خارج از حوزه وزارت نیرو و نظارت و همکاری بیشتر وزارتخانه های اطلاعات ، کشور ، صنعت ، معدن و تجارت ، ارتباطات و فن آوری های اطلاعاتی و وزارتخانه های دادستان های عمومی و دادستان های عمومی. پلیس (به ویژه وزارت نیرو) و وزارت نیرو اقدامات لازم را برای شناسایی و جمع آوری مراکز غیرمجاز برای استخراج رمز ارز و نظارت بر بازگشت تجهیزات به چرخه استفاده مجاز برای غلبه بر اوج مصرف تابستان شناسایی کردند.

سرانجام ، هیأت وزیران تصمیم گرفت كه هیئت حاكم زیرساخت ها ، صنعت و محیط زیست ضمن بررسی و بررسی گزارش قبلی ، پیشنهادات لازم را برای برنامه ریزی و تصویب هیأت وزیران در جلسه بعدی دولت خود ارائه و ارائه دهد.

اختصاص بودجه به سازمانهای اورژانس کشور و مدیریت و برنامه ریزی استانهای آذربایجان شرقی و لرستان

شورای وزیران توزیع بودجه به سازمانهای اضطراری کشور و مدیریت و برنامه ریزی استانهای آذربایجان شرقی و لرستان توافق کرد.

بنابراین مبلغ یک میلیارد ریال اعتبار (400 میلیارد اعتبار هزینه ای و 600 میلیارد ریالی اعتبار برای تحصیل سرمایه فعال) برای امور مربوط به تهیه مناسب خدمات اضطراری اضطراری در صورت بروز حادثه. سازمان اورژانس کشور اختصاص داده.

همچنین با تصویب هیئت وزیران ، تصمیم بر این شد که 450 میلیارد سرمایه فعال برای جلوگیری از تنش آبی و مدیریت خشکسالی در تبریز ، از طریق اجرای یک خط آبرسانی از نهند به تبریز ، پروژه حفاری ، خریداری شود. 30 حلقه چاه در نهند و افزایش ظرفیت. ایستگاه پمپاژ آبرسانی زرینه رود تبریز (5) در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان شرقی آذربایجان قرار خواهد گرفت.

سپس هیئت دولت 1.5 میلیارد روپیه برای تأمین سرمایه فعال برای تکمیل ، بهره برداری و احیا پروژه های آسیب دیده از سیل در استان لرستان در آوریل 2009 در زمینه راه و شهرسازی ، انرژی ، میراث فرهنگی و بهداشت اختصاص داد. سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان.

براساس تصمیمات فوق ، سازمانهای مربوطه ملزم به نظارت بر روند کار و ارائه گزارش عملکرد سه ماهه به برنامه ها و نهادهای بودجه ای کشور و مدیریت بحران کشور شدند.

تعریف ماموریت کارکنان مدیریت به سایت های رایگان

شورای وزیران در پاسخ به درخواست دبیرخانه شورای عالی مناطق ویژه صنعت و اقتصاد برای تجارت آزاد برای راه حل قانونی ، با پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور موافقت کرد. دستگاههای اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری برای ارگانهای این مناطق.

براساس این تصمیم ، نقش کارکنان دستگاه های اجرایی در سازمان های منطقه آزاد ، بدون حفظ موقعیت سازمانی و دریافت حقوق و مزایا ، با اعتبار سازمان های مذکور و قانون حاکم بر سیستم پرداخت دستگاه مبدا مانعی ندارد.

همچنین ، در مواردی که سطح سازمان دستگاه مقصد در دستگاه مبدا وجود نداشته باشد ، یکسان سازی موقعیت سازمانی توسط هیئت مدیره توسعه و توسعه سرمایه انسانی پیشنهاد شده توسط دبیرخانه شورای عمومی انجام می شود. سایت های رایگان

برخی از اختلافات در قراردادهای پروژه ساخت و ساز با نهادهای اجرایی را به شورای عالی عالی برنامه ریزی و برنامه ریزی بودجه ذکر کنید.

مطابق تصویب هیأت وزیران و اصل 139 قانون اساسی ، اختلافات ناشی از اجرا یا تفسیر قراردادهای مربوط به پروژه های ساختمانی 18 دستگاه اجرایی پیمانکاران و مشاوران شورای عالی فنی برنامه ریزی کشور. و سازمان بودجه به عنوان مرجع داوری نامیده می شود.

انتهای پیام