اخبار جامعه

درخواست جمعی از فعالان رسانه و محیط زیست برای برخورد قضایی با عامل حادثه دریاچه ارومیه

رسانه ها و گروهی از فعالان محیط زیست نامه مشترکی را به دولت و قوه قضائیه امضا کردند و در آن خواسته های تصادف اتوبوس روزنامه نگاران را تشریح کردند و خواستار محاکمه علنی عاملان شدند.

به گزارش خبر فوری ، متن کامل این نامه توسط بیش از 200 رسانه و فعال محیط زیست به امضا رسیده و همچنان در دست امضا است ، به شرح زیر:

“در چهارشنبه دوم ژوئیه 1994 ، چندین رسانه با دعوت و سازماندهی شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست به منظور مشاهده آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و انعکاس آن در رسانه ها ، به آذربایجان غربی سفر کردند. روز به پایان نرسید.

مهشاد کریمی خبرنگار ISS و ریحانه یاسینی خبرنگار ایرنا در این حادثه هولناک کشته و چندین روزنامه نگار دیگر زخمی شدند. درد این حادثه شدت گرفت ، اما وقتی عیسی کلانتری ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، همانطور که در تصاویر دیده می شود ، در محل خبرنگاران غمگین حاضر شد ، پس از آن وی از استعفا خودداری کرد و حاضر به استعفا خود و دیگر مدیرانش نشد. همچنین هیچ عذرخواهی صورت نگرفت و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مصاحبه و در بیانیه ای برای تأمل گفت: “چه اتفاقی افتاد که عذرخواهی کند؟”

با این وجود پلیس و پلیس راهنمایی و رانندگی به صراحت اعلام کردند که اتوبوس برای این مسیر مناسب نیست و اگر از اتوبوس مناسب استفاده می شد فرصتی برای جلوگیری از حادثه فراهم می شد.

این حادثه برای اتوبوس روزنامه نگاران محیط زیست اتفاق افتاد ، و همچنین حوادث دیگری مانند آنچه برای سربازان معلمان عزیز در این کشور اتفاق افتاد ، اگرچه همه آنها برای ما مهم و ناراحت کننده هستند ، اما حضور حداقل 3 خبرنگار توسط اتوبوس روزنامه نگاران محیط زیست. قطعاً می توانیم روند نگران کننده حوادث رانندگی در کشور را برطرف کنیم.

امضاکنندگان این نامه که گروهی از روزنامه نگاران و فعالان اجتماعی و زیست محیطی کشور هستند ، از آنها می خواهند که همه جوانب این واقعه را روشن کنند و از قوه قضائیه و دولت ، ریاست جمهوری در دو روز گذشته خواستار مقابله با بقیه اوقات مرتکبان. اقدامات قانونی را انجام دهید و همه عاملان و عاملان این فاجعه غم انگیز را به دادگاه عمومی برسانید.

باید ارتباط بین کارخانه سیمان و سازمان محیط زیست روشن شود. چرا رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و یکی از مسئولان آن سازمان با عذرخواهی و استعفا موافقت نکردند؟ چرا اتوبوس اعلام حالت نکرد و چه کسی سرانجام بدون تقصیر خود باعث حادثه شد؟

قطعاً اقدام قاطع علیه عاملان اصلی این حادثه می تواند نقطه عطفی در جلوگیری از سایر حوادث رانندگی و پاسخگویی به مسئولان آژانس ها و سازمان های حوزه باشد تا شاهد استفاده اصطلاحاتی مانند خطای انسانی نباشیم. و بی مسئولیتی راننده برای توجیه تصادفات رانندگی جدی. »

انتهای پیام