اقتصادی

شانس دوباره طلا برای شکستن قیمت بالاتر

تحلیلگران پیش بینی می كنند كه اونس طلا در هفته جاری پس از انتشار گزارش فدرال رزرو ایالات متحده ، می تواند به شدت بالاتر از 1800 دلار افزایش یابد.

به گزارش خبر فوری ، یکی از بزرگترین رویدادهای این هفته گزارش جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده خواهد بود. جلسه در اواسط ماه ژوئن منجر به کاهش قابل توجه قیمت طلا شد.

بارت میلک ، مدیر استراتژی جهانی TD Security ، گفت: “بازارها انتظار افزایش نرخ بهره را دارند و هر چیزی كه می گوید روند افزایش نرخ بهره كمتر از انتظارات فعلی است ، قیمت آب را افزایش می دهد.” کیتکونیوز

بازارها جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده را در ژوئن تماشا کرده اند و می خواهند مطابقت آن را با بیانیه ای که در این جلسه به نفع افزایش نرخ بهره ارائه شده مطابقت دهند.

اورت میلمن گفت: “گزارش جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده برخلاف آنچه تاکنون از مقامات بانک مرکزی شنیده ایم جالب خواهد بود ، به خصوص اگر برخی از مقامات محلی بانک موافق افزایش نرخ بهره باشند.” کارشناس فلز

طلا پس از انتشار لیست های حقوق غیرکشاورزی در ایالات متحده ، هفته را با عملکرد خوبی به پایان رساند که رشد شغلی بهتری را نشان داد اما نسبت به رشد بیکاری بهتر نشان داد و یک بار دیگر سعی کرد از مرز 1800 دلار عبور کند. در معاملات روز جمعه ، پایین ترین هفته در هفته ، هر بشکه طلا 6.50 دلار یا 0.4 درصد بسته شد و به 18783.30 دلار رسید.

میلک گفت که در ماه ژوئن 850،000 شغل جدید به اقتصاد ایالات متحده اضافه کرده است ، اما نرخ بیکاری به 5.9 درصد رسیده است. میزان مشارکت در انتخابات بسیار پایین است ، به این معنی که هیچ انگیزه خاصی برای فدرال رزرو ایالات متحده وجود ندارد تا به زودی سیاست پولی خود را تشدید کند. و این برای گرفتن طلا خوب است. ما شاهد کاهش رشد دستمزدها بوده ایم و این آمارها نشان می دهد که تورم موقتی است و هیچ دلیل عمده ای برای شروع افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده وجود ندارد. مشخص نیست که آیا قدرت کافی برای جمع آوری طلا در این هفته وجود خواهد داشت یا خیر ، اما میلک پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا در شش ماه آینده 1900 دلار باشد.

به گفته میلمن ، عامل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد حرکت قیمت های نفت است. هرگونه افزایش قیمت نفت به نفع قیمت طلا خواهد بود. وی گفت: “من به آنچه در جلسه اوپك پلاس در جریان است علاقه مند هستم.” عدم اطمینان در مورد نفت عواقب عمده ای بر تورم دارد و همچنان یکی از عوامل اصلی قیمت آب است. در صورت موافقت تولیدکنندگان گروه برای محدود کردن تولید ، قیمت نفت به شدت افزایش خواهد یافت.

وی گفت: “قیمت های بالاتر نفت تورم را تحریک می کند و این به نفع ماه اکتبر است.” این در مورد روسیه ، یکی از بازیگران اصلی در گروه OPEC Plus جالب توجه است. روسیه برای اقتصاد خود به بازارهای انرژی متکی است و اخیراً طلا خریداری نکرده است. در صورت افزایش قیمت نفت ، این کشور می تواند بودجه بیشتری به دست آورد و احتمالاً به خرید طلا ادامه خواهد داد.

بسیاری از تحلیلگران از حرکت قیمت طلا در هفته گذشته به عنوان نفرت از کسانی که در مورد افزایش قیمت در ماه اکتبر خوشبین بودند ، استقبال کردند. شان لاسک ، مدیر تجارت والش ، به كیتكونیوز گفت: “قیمت طلا یك قدم جلوتر و دو قدم عقب بود.” طلا به مرز 1800 دلار نرسید و در اواسط آوریل کمترین رکورد 1760 دلار را ثبت کرد. بازار با بیکاری و فریاد تورم محافظت می شود ، اما مشکل بالا رفتن دلار آمریکا است. لاسک در ماه ژوئن ، زمانی که قیمت های طلای فصلی به صورت فصلی بهبود یافت ، گفت: “ما در اواسط ماه ژوئیه به مدل سنتی خرید طلا باز خواهیم گشت.” فصل عروسی آغاز می شود و با خرید مراسم عروسی ، معاملات به بازار باز می گردد.

به گزارش کیت کونیوز ، این هفته از نظر انتشار آمار اقتصادی هفته ای سبک است زیرا این روز استقلال آمریکا را گرامی می دارد. به استثنای گزارشی از جلسه سیاست پولی فدرال رزرو ایالات متحده در روز چهارشنبه ، بازارها در انتظار شاخص مدیران خرید تولید ISM در روز سه شنبه و آمار درخواست بیمه بیکاری در روز پنجشنبه هستند.

انتهای پیام