اقتصادی

قیمت طلا ثابت ماند – خبر فوری

قیمت طلا پس از جهش 1.2 درصدی در جلسه قبل، در روز دوشنبه (5 سپتامبر) ثابت بود، زیرا سرمایه گذاران محتاط به دنبال افزایش نرخ فدرال رزرو ایالات متحده به دنبال داده های شغلی متفاوت هستند.

به گزارش خبر فوری، قیمت هر اونس طلا با 2.8 درصد کاهش به 1709.70 سنت رسید، در حالی که قیمت طلای آمریکا با 0.16 درصد کاهش به 1710.70 سنت رسید.

به نظر می رسد فدرال رزرو متعهد به افزایش شدید نرخ بهره در ماه های آینده برای مهار تورم است، اما افزایش بیکاری در ایالات متحده و کندی رشد دستمزد، معامله گران را شرط بندی کرده است که ممکن است هزینه های استقراض در سال آینده به اندازه پیش بینی های قبلی افزایش نیابد.

کارفرمایان ایالات متحده در ماه اوت بیش از آنچه انتظار می رفت استخدام کردند، اما رشد متوسط ​​دستمزد و افزایش نرخ بیکاری به 3.7 درصد نشان داد که بازار کار شروع به انقباض کرده است.

نرخ های بهره بالاتر، هزینه فرصت نگهداری شمش غیرعملکردی را افزایش می دهد و دلار را تقویت می کند. شاخص دلار 0.1 درصد سقوط کرد که قبلا به بالاترین سطح در 20 سال گذشته رسیده بود.

شورای سرمایه گذاری جهانی پلاتین روز دوشنبه اعلام کرد که محموله های قوی تر از حد انتظار پلاتین به چین در نیمه اول سال به کمبود منابع در سایر نقاط منجر شد.

به گزارش رویترز، در SPDR Gold Trust، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری مشترک با پشتوانه طلا در جهان، آنها از 973.37 تن در روز پنجشنبه به 973.08 تن در روز جمعه کاهش یافتند.

در بازار سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره در 18.03 دلار در هر اونس ثابت بود، پلاتین با 0.2 درصد کاهش به 833.34 دلار و پالادیوم 0.3 درصد کاهش یافت و به 81.55 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام