اقتصادی

سه گروهی که بیشترین وام کرونا را گرفتند

به گفته معاون اشتغال وزارت کار ، اکثر شرکت هایی که به تسهیلات تاج نیاز دارند مشاغل کوچک و کوچک هستند و 64 درصد تسهیلات پرداخت تاج در سه دسته حمل و نقل عمومی حومه ، فرهنگ ، آموزش و هنرهای پیچیده قرار می گیرد. مراکز تولید و توزیع غذا آماده بود.

به گزارش خبر فوری ، تأثیر ویروس تاج بر بسیاری از مشاغل ، به ویژه در صنعت خدمات ، به این دلیل بود که دولت ، با وجود محدودیت های مالی و کمبود منابع عمومی ، از برخی سیاست های مالی و پولی که قبلاً شرکت های کرونا را تحت تأثیر قرار می داد ، حمایت می کرد. آن را بگیرید.
سیاست پرداخت تسهیلات بانکی در دستور کار دولت بود تا به شرکت های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با نرخ 12 درصد کمک کند و دولت می خواست با تمدید بیمه ، مالیات ، زیرساخت های انرژی و مجوزها از شرکت ها محافظت و حمایت کند. حورا
دولت همچنین برای حمایت از بیکاران ، مزایای بیمه بیکاری کرونا را به بیکارانی که تحت پوشش بیمه اجباری هستند پرداخت کرد و به 791000 نفر کمک کرد.
معاون کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در گزارشی سیاست پرداخت تسهیلات حمایت از تاج را ارزیابی و بررسی کرد.
دولت موظف بود از مشاغل آسیب دیده حمایت کند ، بنابراین اولویت شناسایی 14 حوزه فعالیتی بود که تحت تأثیر تاج قرار گرفتند.
بر اساس این گزارش ، روند تسهیلات پرداخت در 14 دسته نشان می دهد که آنها با سه دسته حمل و نقل عمومی حومه (36 درصد) ، مراکز فرهنگی ، آموزشی و هنری (6/19) و تولید مطابقت دارند. توزیع غذای آماده (8.3٪) که مجموعاً 64٪ منابع پرداخت را شامل می شود.

ارزیابی کلی حمایت از تسهیلات تاج نشان می دهد که اکثر شرکت های درخواست کننده تسهیلات ، شرکت های کوچک و متوسط ​​هستند و به طور متوسط ​​4.3 شغل در هر شرکت وجود دارد.

بزرگترین اندازه شرکت مربوط به فعالیت مراکز گردشگری: هتلها ، هتلهای آپارتمانی ، مجتمعهای توریستی ، حقوق بازنشستگی ، محل اقامت ، محل اقامت ، مراکز بوم گردی ، اقامت ، مهمان نوازی ، سرگرمی ، خدمات متوسط ​​، موزهها و زیارتها به طور متوسط ​​19 7. تعداد کارکنان در هر کوچکترین اندازه شرکت و شرکت مربوط به واحدهای خود اشتغالی در زمینه فعالیت آموزشگاه های رانندگی و آرایشگاه ها است.

بررسی امکانات بر اساس استان نیز نشان می دهد که استان تهران ، پرجمعیت ترین استان کشور و با بیشترین جمعیت شاغل ، بیشترین سهم تسهیلات پرداختی و درخواست شده و سهم تسهیلات را در بین استانهای تهران ، خراسان رضوی و مازندران دارد. آنها آن را جذب کرده اند.

بدترین وضعیت پرداخت تسهیلات در استان سیستان و بلوچستان و بهترین پرداخت تسهیلات در استان بوشهر و سپس در استان های گیلان و مازندران است که نشان دهنده عملکرد بهتر بانک ها و مسئولان استانی در پرداخت است. امکانات آنها بهترین عملکرد را داشته اند آنها همچنین دارای حفاظت اشتغال بوده اند.

نتایج آمارهای جمع آوری شده و ثبت شده توسط تسهیلات بانکی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نشان می دهد که تنها 19 درصد از کل واحدهای مشمول این رده ها ثبت نام کرده اند و پرونده های آنها در مرحله دریافت یا رد است. بانک ها این کار را کرده اند. تا اواسط ژوئن 1400 ، از 235 میلیارد ریال منابع برنامه ریزی شده ، تنها 40 درصد از منابع معادل 94 میلیارد ریال تسهیلات توسط شرکت ها پرداخت شده است.

با توجه به اطلاعات بدست آمده از طریق سیستم کارآمد ، حدود 3/16 درصد از کل شرکت های تحت تأثیر گروه های انتخاب شده قادر به دریافت تسهیلات بوده اند و سیاست های اتخاذ شده برای دستیابی به این هدف چندان موفق نبوده است. اشتغال و تجارت چیزها حکایت دارد.

اجرای این سیاست کمتر از انتظارات شرکتها و بانکها از منابع و تسهیلات Crown است به دلیل این نکته تحلیلی که شرکتها دارای سرانه تسهیلات پایین ، نرخ بهره بالا و هزینه نیروی کار بالا به دلایلی هستند که باعث جذابیت بیشتر بانکها می شود. بازپرداخت سایر دارایی ها و سرمایه گذاری ها ، پرداخت تسهیلات به مشتریان دیگر با نرخ بهره بالاتر از سایر قراردادها ، خطر ورشکستگی یا خسارت به واحدهای اقتصادی آسیب دیده مایل به اجرای این سیاست نبود. شرکت ها و بانک ها ملاقات نمی کنند.

کارشناسان و کارآفرینان این حوزه معتقدند که اکثر واحدهای صنفی و تجاری علاقه چندانی به ثبت و دریافت وام و تسهیلات حمایتی تاج ندارند به دلیل فعالیت ها و ضررهای ناشی از انفجار ویروس تاج. حمید نجف ، کارشناس کار در گفت وگو با خبر فوری ، اظهار داشت: در نگاه اول ، پرداخت این وام ها ممکن است به عنوان عاملی برای نظارت بر فعالیت واحدهای اقتصادی و شرکت های آسیب دیده موثر باشد ، اما می بینیم که ثبت و پرداخت موازی استقراض استقبال چندانی نمی شود
وی دلیل این امر را بروکراسی پیچیده و پیچیده بانک ها ، عدم وجود اطلاعات دقیق و دقیق در مورد وام و روند بسته شدن متقاضیان و عدم درآمد صاحبان مشاغل و عدم پذیرش ریسک بازپرداخت وام می داند.

به گفته نجف ، فردی که کار خود را به دلیل تاج از دست داده یا متوقف شده است مطمئن نیست که بتواند درآمد خود را افزایش داده و اقساط وام را بازپرداخت کند.

حمید حاج اسماعیلی ، کارشناس بازار کار در گفت وگو با خبر فوری ، اظهار داشت: در اجرای این سیاست و کمک به مشاغل و مشاغل آسیب دیده ، بهتر از حمایت و مساعدت بیشتر از این است ، زیرا وام ها به تنهایی م effectiveثر نیستند. در اکثر کشورها. “برای کاهش فشار بر شرکت ها و تولیدکنندگانی که با این نرخ مواجه بودند ، اما به دلیل محدودیت های مالی و کمبود منابع در کشور ما ، به سختی امکان پذیر شد.
وی در توضیح عدم تمایل افراد و اتحادیه ها به دریافت وام تاج ، گفت: مبلغ وام اندک و سود زیاد بود و این مشکل منجر به استقبال کم متقاضیان از دریافت تسهیلات مذکور شد.
به گزارش خبر فوری ، کارگروه رسیدگی به پیامدهای اقتصادی تاج قبلاً در گزارشی اعلام کرده بود که هنگام انفجار تاج ، بیش از 400000 شرکت متاثر از تاج می توانند تسهیلات ارزان قیمت و بیش از 1.8 تریلیون بیمه دریافت کنند. فواید. بیکاری پرداخت شده است. تا پایان ژوئن 1400 ، میزان تسهیلات پرداخت 46.8 میلیارد گوجه فرنگی بود که 1.3 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

انتهای پیام