اقتصادی

آسیب‌های واردشده به آبزی‌پروری خوزستان در پی تنش آبی

خبر فوری / خوزستان مدیرکل شیلات خوزستان گفت: پیش بینی می شود میزان خسارت ناشی از تنش آبی در منطقه آبزی پروری به 23 هزار و 800 تن ماهی برسد که ارزش ریالی آن حدود 507 میلیارد تومان است.

فتح الله ابوعلی در گفت وگو با خبر فوری ، از میزان خسارت وارده به شیلات استان خوزستان خبر داد: حدود 2900 هکتار از مزارع پرورش آبزیان استان خوزستان به دلیل تنش آبی کاشته نشد و حدود 902 هزار و 360 ماهی از بین رفت. تولید ماهی را کاهش داده است. 344 تن در استان.

وی با اشاره به اینکه به دلیل افت کیفیت آب ، تولید آبزیان کاهش یافته است ، افزود: ما حدود 11 هزار و 578 تن تعداد تولیدات آبزیان در استان را کاهش داده ایم.

مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه امسال میزان تولید آبزیان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است ، گفت:

ابوعلی با اشاره به میزان خسارت مربوط به بخش آب های داخلی ، خاطرنشان کرد: در بخش آبزی پروری در رودخانه ها ، تالاب ها و دریاچه ها ، ما تا کنون 3،608 تن ماهی ریالی را به حدود 91 میلیارد تن ماهی کاهش داده ایم.

وی گفت: امسال شاهد کاهش تولید ماهیان جوان بوده ایم که منجر به کاهش کیفیت و تقاضای آب شده است ؛.

اداره کل شیلات خوزستان در ادامه به مسائل مربوط به حوزه شیلات پرداخت: در بحث شیلات ، ما مسائلی مانند غرق شدن رودخانه ، مشکلات لایروبی و کاهش ارتفاع آب داشتیم. در این طرف ما می توانیم رودخانه ها را لایروبی کرده و آب را پمپ کنیم. این حوضچه ها برای جلوگیری از آسیب احتمالی در آینده.

ابوعلی با بیان اینکه تا کنون دو میلیون کودک خردسال در رودخانه ها رها شده اند ، افزود: در سال های گذشته ما 20 میلیون کودک خردسال را در رودخانه ها رها کردیم ، اما امسال این تعداد به دلیل تنش آبی تعیین نشده و باعث رهایی خردسالان شده است. “

وی گفت که باید حدود 39 میلیون کودک برای جبران از دست دادن ماهی و آسیب به منابع آب داخلی به ماهی رها شوند.

اداره کل شیلات خوزستان با اشاره به بیشترین تاثیرات ناشی از تنش آبی آبزی پروری در خوزستان ، گفت: در حوضه رودخانه کرخه و شهرستانهای حمیدیه ، هویزه و شوش بیشترین خسارت را به آبزی پروری وارد کرده است ، اما در شهرستانهای کارون و شوشتر ، زیرا آب بیشتر. مجهز به رودخانه های دز و کارون ، آسیب کمتر بوده است.

انتهای پیام