اقتصادی

لایروبی کارون در مسیر شهر اهواز به چه موانعی بر می‌خورد؟

خبر فوری / خوزستان مدیر اداره آب و برق استان خوزستان و اجرای طرح های مدیریت رودخانه با اشاره به پیگیری لایروبی رودخانه کارون در شهر اهواز ، با پیشرفت لایروبی و افزایش طول خط انتقال آن ، لایروبی و انتقال رسوبات گفت: دشوار خواهد بود در شرایط کنونی امکان ساخت حوضچه های رسوبی در مرکز شهر وجود ندارد.

عبدالله سردسته در گفت وگو با خبر فوری ، با اشاره به وضعیت لایروبی اخیر رودخانه کارون اهواز اظهار کرد: پس از لایروبی رودخانه بین پلهای ششم و پنجم در سال 1378 دستور کار لایروبی کارون بین پلهای پنجم و نادری قرار دارد. امروز دستگاه لایروبی کاتتر آماده شروع به کار است و پس از جمع آوری تجهیزات آبنمای شهری در مسیر رودخانه کارون ، عملیات لایروبی آغاز می شود.

وی افزود: برای ادامه لایروبی باید عملیات مختلفی از جمله عبور دستگاه لایروبی کاتتر از پل پنجم ، نگهداری و نوسازی تجهیزات لایروبی شامل خدمات پمپ و سرمایش و در فاز سوم انتقال رسوب به رسوبات انجام شود. خوب در ساحل رودخانه

مدیر برنامه ریزی های مدیریت رودخانه و مدیریت رودخانه سازمان آب و برق خوزستان در مورد روند لایروبی و سرعت آن گفت: لایروبی رودخانه کارون با توجه به وضعیت رسوب و موقعیت ، با استفاده از دو روش دستگاه لایروبی کاتتر و در برخی نقاط. با استفاده از ماشین های رودخانه ساخته شده است.

وی افزود: عملیات لایروبی با توجه به تعداد بارهای رسوبی و نحوه تجمع آنها انجام می شود اما برای انجام این امر باید اعتبارات لازم تأمین و اختصاص داده شود.

سردسته با اشاره به حجم لایروبی رودخانه کارون گفت: در شهرهای اهواز ، خرمشهر ، شوشتر و ویس از سال 1378 بیش از یک میلیون متر مکعب در رودخانه کارون لایروبی شده است.

وی درباره جمع آوری و انتقال رسوبات جمع آوری شده با لایروبی گفت: پس از لایروبی و جذب رسوبات دستگاه های لایروبی سوند ، رسوب با استفاده از لوله کشی به حوضچه های رسوب منتقل می شود. با توجه به فضای مورد نیاز برای ساخت حوضچه های رسوب گذاری و خط لوله در مرکز شهر ، ما تعدادی مشکل داریم.

مدیر طرح های لایروبی و مدیریت رودخانه سازمان آب و برق خوزستان افزود: با پیشرفت لایروبی و افزایش طول خط انتقال آن ، لایروبی و انتقال رسوبات و ایجاد رسوب در وضعیت فعلی حوضچه های شهری با مشکل مواجه می شود. به این امکان ندارد.

انتهای پیام