اخبار جامعه

ورود ۳۰ میلیون دوز واکسن‌کرونا تا پایان شهریور/صدور ۴۵ معرفی‌نامه واردات واکسن برای بخش خصوصی

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به برنامه واردات 30 میلیون دوز واکسن کرونا تا پایان ماه سپتامبر ، گفت:

به گزارش خبر فوری ، دکتر محمدرضا شانه ساز درباره 30 میلیون دوز واکسن کرونا که توسط رئیس جمهور اعلام شد ، گفت: “ما 24 ساعت شبانه روز با استفاده از وسایل و روشهای مختلف در اطراف واکسن خود کار کرده ایم ، هم تولید و هم واردات و تأمین واکسن معتبر از منابع معتبر”. ، جریمه و پول با وجود مشکلات انتقال ، پیش پرداخت برای اکثر واکسن های وارداتی انجام شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 25 میلیون دوز واکسن به کشور وارد شده است ، گفت: پیش بینی می شود که انشاءالله حداکثر تا 30 شهریور می توانیم 30 میلیون دوز واکسن وارداتی داشته باشیم. در عین حال ، تمایل به افزایش تولید در این دوره زمانی رخ می دهد.

“سازنده می گوید:” انتظار می رود تا پایان نوامبر 80 میلیون واکسن به تمام دوزهای وارداتی برسد. در این صورت ، ما می توانیم تقریباً بخش بزرگی از جمعیت مورد نظر خود را واکسینه کنیم. ” آنها برنامه ها و تنظیماتی هستند که با منابع خارجی انجام شده است. البته همه اینها نیازمند هماهنگی زیادی از سوی وزارت خارجه ای است که واقعاً عمل کرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو همچنین بخش خصوصی در زمینه واردات واکسن را گفت: “اکنون اظهاراتی از بخش خصوصی در مورد واردات واکسن وجود دارد.” لازم به ذکر است که ما تاکنون بیش از 45 مرجع به بخش خصوصی ارائه کرده ایم ، در یک مورد یکی از شرکت های خصوصی که سالها در زمینه پزشکی فعالیت کرده است توانسته است یک میلیون دوز وارد کند. از واکسن

وی افزود: شایعاتی که در این زمینه در فضای مجازی منتشر می شود و متأسفانه برخی بدون اطلاع کافی در حال بازنشر هستند ، واقعاً ما را نگران کرده و نشان می دهد که طرحی است که قلب مردم را می رنجاند. ما هیچ تلاشی برای واردات واکسن نکرده ایم. واقعاً اولویت اول ما واکسیناسیون است و بانک مرکزی با همه مشکلات صدور ارز به خوبی عمل کرده است و این امکان وجود دارد که در هر جایی از کشور که واکسن معتبر است به آن برسیم.

شانه ساز در یک برنامه تلویزیونی در مورد منابع واکسن های وارداتی نیز گفت: واکسن ها از همان منابعی است که تا کنون وارد شده است. متأسفم که می گویم چون ما تحت مجازات هستیم و مشکلات زیادی داریم ، بسیاری از منابعی که در خارج از کشور داریم ترجیح می دهند از نقل نامه های خود اجتناب کنند. با این حال ، حتی دشمنان ما که دشمن بشریت هستند ، علیرغم شعارهایشان ، با واکسن ها همکاری نمی کنند. ما بهانه ای برای ذکر منابع داریم ، اما سعی می کنیم واکسن را از همه منابع معتبر تهیه کنیم.
انتهای پیام