اقتصادی

تسهیل واردات واکسن توسط بخش خصوصی

رئیس جمهور به بخش خصوصی دستور داد واکسن را مطابق مقررات وزارت بهداشت وارد کند.

به گزارش خبر فوری ، سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در جلسه دولت ملی مبارزه با کرونا گفت: “برای بازگشایی مدارس ، برنامه ریزی برای پیگیری آموزش مجازی ضروری است. در این صورت ، آموزش حضوری باید به تدریج ارائه شود

وی افزود: برای شروع آموزش حضوری برای دانش آموزان ، لازم است همه افراد مرتبط با سیستم آموزشی مدارس ، از جمله معلمان ، مدیران ، رهبران خدمات مدرسه و والدین دانش آموزان و فرصت واکسیناسیون را در بر گیرند. مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد. “

رئیس جمهور در مورد بازگشایی مدارس گفت: معلمان ، دانش آموزان و حتی والدین آنها باید واکسینه شوند تا زمینه برای بازگشایی مدارس فراهم شود و در این راستا آموزش و پرورش باید زیرساخت های لازم را فراهم کند و با همکاری وزارت سلامت. اصول مربوط به سلامت را توسعه دهید.

وی افزود: سیستم شاد گزینه بسیار خوبی است ، دانش آموزان باید با آموزش حضوری به همزیستی خود ادامه دهند و آموزش حضوری مکمل آموزش مجازی است.

رئیسی در قسمت دیگری از سخنان خود از شهروندان ، اخوان ، هیئت های عزادار و نیروی انتظامی برای تصمیم نهایی ستاد ضد سپاه قول اردوی ملی تشکر کرد. بر اساس گزارش ناجا و وزارت راه 80 درصد این طرح. و توسعه شهری ، که در جلوگیری و ممنوعیت تردد بسیار مهم است و نشان می دهد که مردم برای رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی به همکاری جدی متکی هستند و این محدودیت ها باید در زمینه ترافیک و مشاغل خاص تا 26 سپتامبر دنبال شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وزارت بهداشت قصد دارد محدودیت هایی را برای تجمع در برخی از مراکز غیر از بازارها و گذرگاه ها تعیین کند ، گفت: در اعمال این محدودیت ها باید مراقب بود که مشاغل مردم مشکلی نداشته باشند.

استاندار فارس همچنین با اشاره به گزارش موانع واردات واکسن ، تأکید کرد که واردات واکسن نباید به تأخیر بیفتد و باید از هر فرصتی استفاده کرد تا اجازه واردات واکسن داده شود و بخش خصوصی بتواند واکسن وارد کند. استانداردهای وزارت بهداشت ، از جمله این ، باید تسهیل شود.

رئیسی با تأخیر در واردات واکسن های معتبر تأکید کرد: مشکلات احتمالی که باعث کندی واردات واکسن شده است باید بررسی شود و در صورت بروز مشکل باید فوراً برطرف شود.

رئیس جمهور با اشاره به آمادگی وزارت راه ، گفت که واردات واکسن باید به طور مستمر و بدون محدودیت حمل و نقل انجام شود.

رئیسی همچنین بر واکسیناسیون زندانیان تأکید کرد و گفت: برخی از زندانیانی که واکسینه نشده اند باید زودتر تحت درمان قرار گیرند تا روند واکسیناسیون تسریع شود. علاوه بر این ، دادستان کل باید پیگیری کند تا زندانیان بتوانند تا حد امکان از این مجوز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اهمیت قرنطینه مرزی ، به ویژه در مرزهای شرقی کشور ، گفت: فرمانداران مرزها باید اقدامات لازم را در این زمینه فوراً برای ایجاد مدیریت و تسلط بهتر در کنترل مرزها انجام دهند.

تلاش همه استانها ، به ویژه دانشگاههای علوم پزشکی و کادر پزشکی ، رئیس جمهور گفت: “امیدوارم اقدامات متفاوتی را برای تولید و واردات واکسن و همچنین تسریع واکسن انجام دهم تا زندگی مردم به حالت عادی برگردد. “

در آن جلسه ، با تأیید ستاد ملی علیه تاج ، به دلیل تعطیلات اخیر ، مهلت ارسال اظهارنامه ها یک هفته تمدید شد. پیشتر ، روز یکشنبه 21 اوت ، مهلت تسلیم اظهارنامه تعیین شده بود.

انتهای پیام