اقتصادی

کشف و ثبت گونه جدید باکتری در حین تولید صابون آنتی‌باکتریال از سوی محققان ایرانی

به تازگی ، محققان فناوری نانو در این کشور توانسته اند دنباله گونه جدیدی از باکتری های استافیلوکوکوس را که تاکنون ناشناخته بود ، پیدا کرده و ثبت کنند.

حامد میلانی ، پزشک و پژوهشگر فناوری نانو در مصاحبه با خبر فوریوی گفت: “در این پروژه ، ما از تکنیکی به نام” نانوکپسول الکترواسپری “استفاده کردیم که در آن از اسانس گیاهی به نام” آویشن “استفاده کردیم که دارای خواص است. این ضد باکتری و ضد قارچ است و از صابون ایجاد شده در این پروژه به عنوان فناوری نانو استفاده می کند.

تایمز آویشن را به عنوان یک گونه توصیف کرد و ادامه داد: پس از این مرحله ، آزمایشات بالینی انجام شد که در آن محیط های مختلف را بررسی کردیم تا ببینیم آیا عفونت وجود دارد یا خیر.

میلانی با تاکید بر اینکه در این مرحله آلاینده های غذایی ، خاک و آب آلوده را مورد مطالعه قرار دادیم ، خاطرنشان کرد: در یک فرآیند آزمایشگاهی ، نمونه های گرفته شده از آب و خاک پردازش شده و میکروارگانیسم های آن از جمله قارچ ها و باکتری ها جدا شده اند. و دیده شده است که ناخالصی های سطح پوست ما همان ناخالصی ها هستند.

این محقق فناوری نانو همچنین با بیان اینکه میکروارگانیسم ها از نظر ژنتیکی مورد مطالعه قرار گرفته اند ، تأکید کرد: در این مرحله از مطالعه با گونه ای از میکروارگانیسم ها مواجه شدیم که هنوز شناخته نشده بود ، بنابراین نمونه به مرکز بیوتکنولوژی آمریکا ، بانک جهانی ژن ، رسید. ، آنها آن را به آن مرکز ارسال کردند ، پس از تحقیق ، اعلام کردند که نمونه ما یک گونه باکتریایی جدید است.

میلان خاطرنشان کرد که این میکروارگانیسم با نام دقیق Staphylococcus hominis H. Milani و کد MZ768953 در پایگاه داده مرکز ملی بیوتکنولوژی (NCBI) ایالات متحده آمریکا ثبت شده است.

گونه های جدید باکتریایی شناسایی شده در https://www.ncbi.nlm.nih.gov/nuccore/2079457116.

بر اساس آمار منتشر شده توسط موسسه ملی بهداشت ایالات متحده ، این گروه از باکتری ها بیش از 60 درصد موارد “سپسیس” (عفونت خون) را در بین بیماران سرطانی ایجاد می کنند.

مجری افزود: این مطالعه و اکتشافات اخیر برای تدوین برنامه های تحقیقاتی و تدوین دستورالعمل های مراقبت های بهداشتی بسیار مهم است و زیرساختی قوی برای فرآیندهای تحقیق و توسعه در تنوع زیستی کاربردی است.

میلان توضیح می دهد: گونه شناخته شده عامل 48 درصد از عفونت ها است ، به ویژه در نوزادان با وزن بسیار کم و این باکتری در سطح بدن به ویژه در بازو و داخل بدن یافت می شود.

وی با اشاره به تولید صابون تولید شده در این مطالعات ، تاکید کرد که این محصول در حال آزمایش است و یادآور شد: علاوه بر تولید این صابون ، ما یک آزمایش بالینی انجام دادیم تا ببینیم صابون چه تاثیری بر این آلودگی ها دارد و شناسایی این باکتری یکی است

وی با اشاره به استفاده از نانوکپسول ها در صابون گفت: “وقتی فردی از این صابون استفاده می کند ، این نانوکپسول ها با خواص ضد باکتریایی در سراسر بدن پخش می شوند.”

به گفته وی ، این مطالعات برای بررسی اثرات کپسول اسانس Times Narcotics بر باکتری شناسایی شده Staphylococcus hominis H. Milani در حال انجام است.

انتهای پیام