اخبار ورزشی

جهان در یک قدمی از دست دادن نجات‌دهنده‌ای به نام «آنتی‌بیوتیک‌»

آنتی‌بیوتیک‌ها برای از بین بردن باکتری‌ها طراحی شده‌اند. اما باکتری‌ها بیش از ۳ میلیارد سال است که در حال تکامل هستند و یاد گرفته‌اند که برای زنده ماندن، خود را تغییر دهند بنابراین هرچه بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده شود، باکتری‌ها هم سازگارتر می‌شوند.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، آنتی‌بیوتیک‌ها یا در طبیعت هستند یا در آزمایشگاه تولید می‌شوند و برای از بین بردن باکتری‌ها طراحی شده‌اند؛ اما باکتری‌ها بیش از ۳ میلیارد سال است که در حال تکامل هستند و یاد گرفته‌اند که برای زنده ماندن، خود را تغییر دهند؛ بنابراین هرچه بیشتر از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده شود، باکتری‌ها هم سازگارتر می‌شوند. 

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا در سال ۲۰۱۹، بیش از ۲.۸ میلیون آمریکایی به عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها مبتلا شدند و بیش از ۳۵ هزار نفر از آنها هم جان باختند. 

در سراسر جهان، مرگ‌ومیر ناشی از عفونت‌های مقاوم در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر در سال است و انتظار می‌رود طی چند دهه به ده‌ها میلیون نفر افزایش یابد باید قبول کرد علیرغم بیش از یک قرن تحقیق و توسعه آنتی‌بیوتیکی، جهان به‌سرعت در حال خالی شدن از این داروی نجات‌دهنده است. 

استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک به مقاومت باکتری‌ها کمک می‌کند. «برایان هو» یکی از نویسندگان کتاب «انتقام میکروب‌ها» گفت که مقابله با عفونت‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیک‌ها در حال حاضر حدود ۵ میلیارد دلار در سال هزینه دارد. 

 علاوه بر هزینه‌های مالی، تلفات جانی زیادی هم وجود دارد. ویلیام هانیج، مدیر مرکز دینامیک بیماری‌های واگیردار در دانشگاه هاروارد گفت: «بسیاری از اقداماتی که ما در پزشکی انجام می‌دهیم به توانایی ما در مدیریت عفونت‌های باکتریایی که در طول درمان وابسته است.» بسیاری از جراحی‌ها بدون وجود آنتی‌بیوتیک‌ها برای جلوگیری از عفونت‌های بعدی، امکان‌پذیر نیست. 

بیمارانی که تحت درمان با استروئیدها هستند یا سرطان دارند به دلیل ایمنی پایین بدنشان به آنتی‌بیوتیک‌ها نیاز دارند. 

اما متأسفانه در حال حاضر، هیچ انگیزه مالی برای شرکت‌ها وجود ندارد تا یک دهه و بیش از ۱.۵ میلیارد دلار برای توسعه و ارتقای آنتی‌بیوتیک‌ها هزینه کنند و این به معنای آن است که جهان در یک قدمی از دست دادن نجات‌دهنده‌ای به نام «آنتی‌بیوتیک‌» است.

بخش ورزشی

با استفاده از تحلیل‌های دقیق و ارائه‌ی آمار و ارقام، من به عنوان نویسنده‌ی ورزشی به ارائه‌ی داده‌ها و آمارهای جالب و کاربردی درباره‌ی عملکرد تیم‌ها، بازیکنان و رویدادهای ورزشی می‌پردازم. هدفمندی خود را در افزایش دانش و اطلاعات ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراه با من را بپذیرید و به دنیای داده‌های جذاب و آماری ورزشی همراه شوید.