اخبار جامعه

کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی با درمان ترکیبی

خبر فوری / خراسان رضوی نتایج یک مطالعه بین المللی به رهبری محققان در همیلتون کانادا نشان داد که ترکیبی از آسپرین ، استاتین ها و حداقل دو داروی فشار خون بالا با دوز بالا می تواند خطر بیماریهای قلبی عروقی کشنده (ECB) را تا بیش از نصف کاهش دهد.

در تجزیه و تحلیل ترکیبی بیش از 18000 بیمار بدون سابقه بیماری قلبی عروقی در سه کارآزمایی بالینی بزرگ ، درمانهای ترکیبی با دوز ثابت (FDC) با و بدون آسپرین در گروه کنترل ارزیابی شد. دوزهای ترکیبی با دوز ثابت ، از جمله آسپرین ، خطر حمله قلبی را 53، ، سکته مغزی را 51، و مرگ قلبی عروقی را 49 reduce کاهش می دهد.

نتایج این مطالعه مورد استقبال رهبران بین المللی در زمینه تحقیقات قلب و عروق قرار گرفت. سالانه حدود 19 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند و سالی دو بار از بیماری قلبی یا سکته مغزی رنج می برند.

محققان گفتند که حدود 80 درصد از حوادث قلبی عروقی در افرادی رخ می دهد که سابقه بیماری ندارند. این بدان معناست که افراد فاقد بیماری های قلبی عروقی برای جلوگیری از حملات قلبی ، سکته مغزی و اکثر مرگ و میرهای مرتبط با آن در سراسر جهان به استراتژی های پیشگیرانه م ،ثری از جمله دارو نیاز دارند.

فیلیپ جوزف ، استادیار پزشکی در دانشگاه مک مستر ، محقق در موسسه تحقیقات سلامت جمعیت و متخصص قلب ، می گوید: “این ترکیب ، به تنهایی یا به شکل پلی پروپیلن (یک داروی ترکیبی) ، تأثیر قابل توجهی بر بیماری های قلبی عروقی دارد.” در همیلتون کانادا

بیشتر اثرات با درمان هایی که شامل عوامل کاهش فشار خون ، استاتین ها و آسپرین است ، مشاهده می شود ، زیرا می تواند حوادث قلبی عروقی کشنده و غیر کشنده را به نصف برساند.

مزایا در سطوح مختلف فشار خون ، سطح کلسترول و دیابت یا دیابت یکسان است و ممکن است مزایای بیشتری در افراد مسن داشته باشد.

او اولین محقق در زمینه تحقیقات سلامت جمعیت (PHRI) در دانشگاه جوزف مک مستر و موسسه علوم بهداشتی همیلتون است. سلیم یوسف ، مدیر اجرایی موسسه و استاد برجسته در دانشگاه مک مستر ، محقق ارشد است. محققان از 13 کشور و شرکت کنندگان از 26 کشور و همه قاره ها در این مطالعه شرکت کردند.

قبلاً تصور می شد که استراتژی های درمانی درمان های دوز ترکیبی که توسط محققان آزمایش شده است ، میزان بروز بیماری های قلبی و عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد و هنگام فرمول بندی قرص ، پلی پروپیلن نامیده می شود ، اما شواهد مزایای آن بین 2 مورد است. سال گذشته در دسترس نبود.

مفهوم قرص ترکیبی 20 سال پیش به طور خاص به عنوان یک استراتژی برای کاهش چشمگیر بیماری های قلبی عروقی در جمعیت و همچنین افرادی که قبلاً قلب یا سکته مغزی داشته اند ، پیشنهاد شد.

نتایج آزمایشات اولیه نشان داد که بیماران در رعایت رژیم های درمانی و کنترل عوامل خطر بهتر با استفاده از پلی پروپیل ها نسبت به داروهای منفرد ، بهتر عمل کرده اند و نه از مراقبت های منظم یا دارونما.

وی گفت: “این نتایج حیرت انگیز است و استفاده گسترده از آنها می تواند بین 5 تا 10 میلیون نفر را که هر سال از سکته ، حمله قلبی یا مرگ رنج می برند نجات دهد.”

وی گفت: “من می توانم آینده ای را با توسعه پلی پروپیلن قوی تر ببینم ، جایی که می توانیم بیماری های قلبی عروقی را 65 تا 70 درصد در سراسر جهان کاهش دهیم و مزایای بیشتری را نیز به دست آوریم.”

از آنجا که همه اجزای پلی پروپیلن رایج و ارزان هستند ، پلی پروپیل ها را می توان با هزینه کم در اختیار افراد قرار داد و بسیار مقرون به صرفه است.

محققان با ترکیب داده های سه مطالعه بزرگ روی 18000 نفر که در یک دوره پنج ساله مورد بررسی قرار گرفتند ، یافته های بین المللی Polycap (TIPS) -3 (ترکیب پلی سیلیکون دوز ثابت) ارزیابی پیشگیری از قلب (HOPE) -3 و Cluster را جمع آوری کردند. آزمون تصادفی عملی (PolyIran).

سایر کارشناسان و سازمان های بین المللی نتایج این تحقیق را تحسین کردند.

پروفسور فاستو پینتو ، رئیس فدراسیون جهانی قلب گفت: “فدراسیون جهانی قلب (WHF) متعهد است با کاهش بار بیماری های قلبی عروقی در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه در سراسر جهان ، سلامت قلب و عروق را برای همه ارتقا دهد.” ارائه روش کم هزینه برای استفاده از ترکیبی از دوزهای ثابت برای کاهش بیماریهای قلبی عروقی در حدود 50 exceptional استثنائی است و فرصتی عالی برای مبارزه با این بیماری در سراسر جهان است ، که تأثیر بالقوه زیادی بر زندگی افراد دارد. فدراسیون جهانی قلب طی یک دهه گذشته از استفاده از پلی پروپیلن حمایت کرده است و این نتایج شواهد محکمی برای تقویت استراتژی دفاعی جهانی ما ارائه می دهد.

سر جرمی فرار ، مدیر Wellcome Trust ، گفت که این یکی از سه مطالعه اصلی است که بر اساس توصیه های کارگاهی در لندن در آگوست 2001 با سازمان بهداشت جهانی در لندن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. پذیرفته شده. این موسسه متعهد به ارزیابی راه حلهای کم هزینه و پرکاربرد برای بیماریهای شایع ، از جمله بیماریهای قلبی عروقی است. خوشحالیم که حمایت ما به شما نشان می دهد که پلی پروپیلن یا ترکیبات با دوز ثابت ، از جمله داروهای ضد فشار خون ، استاتین ها و آسپرین ، می توانند بیماری های قلبی عروقی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

انتهای پیام