اخبار جامعه

افزایش ۳۷ درصدی مزارع کشت خشخاش در افغانستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به اینکه تعداد مزارع خشخاش در افغانستان افزایش یافته است ، اظهار داشت: به گفته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد (UNODC) ، بیش از 224 هزار هکتار در سال در افغانستان است. سال 2020 در محصول خشخاش است و در مقایسه با سال گذشته ، محصول خشخاش 37 درصد در این کشور رشد می کند.

به گزارش خبر فوری ، نیروی انتظامی در نشستی تعاملی با سردار مجید کریمی رئیس جمهور و نمایندگان کمیته اجتماعی مجلس ، ضمن ابراز خرسندی از این فرصت ، اقدامات و دستاوردهای موجود در زمینه مبارزه با مالیات را تشریح کرد و گفت: همکاری مشترک در زمینه چالش ها و شکاف ها در مبارزه با حذف قاچاق مواد مخدر

وی با اشاره به حجم بالای تولید مواد مخدر در افغانستان خاطرنشان کرد: 19 سال پس از حضور نیروهای نظامی غربی در افغانستان به بهانه مقابله با قاچاق مواد مخدر ، متأسفانه امروز شاهد کاهش تولید نیستیم و تنها با این آفت روبرو هستیم. در کنار آنها نباشید ؛ در مقابل ، کشف بیش از 2099 تن مت آمفتامین (شیشه) از افغانستان به خاک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سال 1399 تولید داروهای صنعتی و سنتی در آن کشور چند برابر شده است.

وی افزود: از آنجا که یکی از خواسته های رهبر ارشد این است که به مبانی مالی شبکه های قاچاق و حمل و نقل مواد مخدر روی آورد ، این نگرانی همیشه در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر بوده است.

سردار کریمی در بخشی دیگر از سخنان خود به تمرکز اقدامات ضد مواد مخدر علیه پلیس مواد مخدر ناجا در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و به عمق شهر و کشف بیش از 76 درصد مواد مخدر اشاره کرد. در مرزهای شرقی و جنوب شرقی ، اجرای قانون موفقیت خود را در این زمینه نشان می دهد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنین چالش ها و شکاف های موجود در مبارزه کشور با مواد مخدر را مورد تاکید قرار داد: عدم رعایت سیاست های کلی مبارزه با مواد مخدر که از سوی رهبر عالی اعلام شده است. بزهکاران ، عدم توازن بین جنایت و مجازات ، وجود شکاف های قانونی در مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و غیره از جمله چالش هایی است که با هم افزایی و چشم انداز مثبت اعضای کمیته اجتماعی پارلمان و تسریع در روند انتظار می رود. قانون جدید مبارزه با مواد مخدر

سردار کریمی پس از ترک معتادان به ضرورت توانمندسازی آنها اشاره کرد و افزود: توانمندسازی و حمایت از معتادان ذخیره شده در مراکز ترکیه همواره یکی از دغدغه های پلیس است و امیدواریم بتوانیم نقش سازمان های مسئول حفظ آن را ایفا کنیم. به

ولی اسکندری ، رئیس هیئت مشورتی اجتماعی هیئت مشورتی اسلامی ضمن تشکر از این فرصت ، اما از نقش و جایگاه پلیس مبارزه با مواد مخدر در جریان مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر صحبت کرد و افزود: امیدواریم که چنین باشند.

وی افزود: با توجه به ضرورت انسداد مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور ، جلساتی در این زمینه برگزار شد و موضوعاتی در مجلس مطرح شد و قرار است در سال های آینده مرزهای کشور مسدود شود.

وی همچنین بر ایفای نقش سایر سازمانها و سازمانهای مسئول در مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد. ما کنترل آن آسیب اجتماعی را داریم.

در نهایت ، اسکندری اولویت رفع شکاف های قانونی در بحث دستگیری و آزادی متهمان مواد مخدر را عنوان کرد و افزود که کمیته اجتماعی مجلس در مواردی مانند بازنگری و به روز رسانی قوانین آمادگی کامل را دارد. آنها جلسات منظمی را با حضور مقامات رسمی از سایر سازمانها و سازمانهای مرتبط و غیره

انتهای پیام