اقتصادی

کشورهای جهان از کدام کسب و کار بیشتر استقبال می کنند؟

تحقیقات نشان می دهد که در دو دهه گذشته تغییرات زیادی در بازارهای جهانی رخ داده و ماهیت تجارت تغییر کرده است. اکثر کشورها برای هزینه های پایین ، پایداری بیشتر ، نوآوری ، سودآوری و درآمدزایی به شرکت های کوچک و متوسط ​​روی آورده اند و اقتصادهای توسعه یافته و نوظهور از طریق شرکت های کوچک و متوسط ​​به بهره وری ، رشد و پویایی دست یافته اند.

به گزارش خبر فوری ، توسعه شرکت های کوچک و متوسط ​​کلید توسعه اقتصادی در دهه آینده است. تحقیقات نشان می دهد که شرکت های کوچک و متوسط ​​از چهار طریق کارآفرینی ، نوآوری و پویایی صنعت ، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تأثیر گذاشته اند.

در دو دهه گذشته تغییرات زیادی در بازارهای جهانی ایجاد شده است و ماهیت تجارت تغییر کرده است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی معتقد است که هرچه تجارت کوچکتر توسعه یابد ، مشاغل بیشتری افزایش می یابد.

عبدالملکی با اشاره به نرخ پایین اشتغال پروژه های بزرگ صنعتی ، می گوید: پروژه های بزرگ در همه مناطق مورد نیاز است ، در حالی که اشتغال اصلی در کارگاه های کوچک و متوسط ​​است ، بنابراین سرمایه گذاران باید از طریق روش های تأمین مالی مبتنی بر قرارداد جذب شوند.

به گفته وی ، مراکز فنی و متخصصان می توانند مشاغل کوچکی را راه اندازی کنند که نیروهای محلی را آموزش می دهد و هزینه نصب 10 میلیون گوجه فرنگی را تأمین می کند.

در اکثر کشورها ، شرکتهای کوچک و متوسط ​​امروزه به عنوان عنصری مهم در توسعه اقتصادی و اجتماعی در نظر گرفته می شوند. این مشاغل در ایجاد فرصت های شغلی با سرمایه گذاری کم ، توسعه منطقه ای ، توسعه مبتنی بر فناوری ، نوآوری محصول و نوآوری از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده اند.

اما ویژگی ها و مزایای شرکت های کوچک و متوسط ​​که در اقتصاد کشورهای توسعه یافته توسعه یافته اند چیست؟

در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه جهان ، نظام اقتصادی و اجتماعی نشان می دهد که ایجاد و حمایت از شرکت های کوچک و متوسط ​​یکی از اولویت های اصلی برنامه های توسعه اقتصادی در این کشورها است. اگرچه سرمایه گذاری های کوچک مورد نیاز است ، اما این شرکت ها دارای سودآوری و بهره وری بیشتری هستند و بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و نوآوری و افزایش صادرات هستند.

بنگاه های کوچک و متوسط ​​به دلیل انعطاف پذیری و ویژگی های خاص خود دارای طیف وسیعی از جذابیت ها برای بخش خصوصی هستند و ارائه دهندگان اصلی فرصت های شغلی جدید در اکثر کشورها هستند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند سیاست مشاغل کوچک باید در مناطقی اجرا شود که صنایع بزرگ امکان پذیر نیستند.
بدون شک ایجاد مشاغل کوچک و احیای مشاغل سنتی گامی م effectiveثر در بهبود شرایط زندگی مردم شهر است به شرط آنکه امکانات و زیرساخت های آن از ثبات لازم برخوردار باشد.

علی حیدری ، کارشناس حوزه اشتغال در گفت وگو با خبر فوری ، شرکت های کوچک و متوسط ​​را بهترین و سودآورترین نوع مشاغل دانست و گفت: صاحبان مشاغل کوچک و کوچک سریعتر جذب بازار شده و به درآمد می رسند. نسل.”

وی با اشاره به هزینه بالای ایجاد شغل ، افزود: مشاغل کوچک و متوسط ​​عمدتا سریع پرداخت می شوند و با فراهم آوردن شرایط لازم از طریق آنها می توان به سرعت اشتغال ایجاد کرد.

حیدری می گوید: مشاغل کوچک بیشتر در بخش کشاورزی و گردشگری تعریف می شوند و توسعه آنها منجر به ایجاد اشتغال پایدار و مولد به ویژه در مناطق روستایی می شود.

به گفته وی ، در شرایطی که ما با محدودیت های مالی و مشکل جذب سرمایه روبرو هستیم و ایجاد مشاغل بزرگ تقریباً غیرممکن است و بخش های تولید و صادرات با چالش های بزرگی روبرو هستند ، بهتر است مشاغل کوچک با ریز شناخته شده راه اندازی شود. capital در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبر فوری ، در حالی که سهم بنگاه های بزرگ در اقتصاد نیم درصد و شرکت های متوسط ​​کمتر از نیم درصد است ، شرکت های کوچک و متوسط ​​96 درصد در اقتصاد دارند.
به گفته کارشناسان و فعالان اقتصادی ، شرایط تحریم بهترین گزینه برای توسعه و رونق مشاغل کوچک محلی و منطقه ای است ، زیرا شرکت های کوچک و متوسط ​​دارای رشد و کارایی بیشتر و انحراف کمتر و سهم بیشتری از اشتغال هستند. در کشور. آنها به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام