اخبار جامعه

ابلاغ مجوز امضای اسناد موافقتنامه مرتبط با وام بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس کووید ۱۹

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از تصمیم هیئت دولت برای امضای اسناد مربوط به توافق وام بانک جهانی برای مقابله با شیوع ویروس Covid-19 خبر داد.

به گزارش خبر فوری ، هیئت وزیران در جلسه خود در تاریخ 1 ژوئن 2016 به پیشنهاد وزارت اقتصاد و دارایی مجوز امضای اسناد مربوط به وام بانک جهانی را برای مقابله با شیوع ویروس Covid-19 صادر کرد.

بر این اساس ، وزیر امور اقتصادی و دارایی و بهداشت ، درمان ، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران مجاز است اسناد مربوط به توافقنامه وام 50 میلیون دلاری (چهل و شش میلیون یورو) را امضا کند. بانک جهانی باید برای مبارزه با شیوع ویروس Cuvid-19 اقدامات لازم را انجام دهد و اقلام پزشکی و تجهیزات پزشکی و تجهیزات این کشور را از این اعتبار تأمین کند.

همچنین به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی ، سازمان ملی جمهوری اسلامی ایران از بانک جهانی ، سازمان سرمایه گذاری و مساعدت اقتصادی و فنی ایران موظف است در مهلت های تعیین شده توسط وزارت بهداشت و آموزش ، میزان اعتبار و سررسید را محاسبه کند. در برنامه و بودجه کشور کشور تأمل کنید.

علاوه بر این ، شورای اقتصادی از سازمان برنامه و بودجه کشور می خواهد تا منابع لازم را تأمین کند و بودجه لازم را برای تسویه صحیح اقساط وام در بودجه سالانه بهداشت و آموزش پزشکی اختصاص دهد.

سازمان کمک و سرمایه گذاری اقتصادی و فنی در ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز موظفند تعدیل های لازم را برای تسویه حساب پرداخت انجام دهند.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش همچنین وظیفه دارد با سازمان بهداشت جهانی و وزارت اقتصاد و دارایی ارتباط برقرار کند و نماینده ای را برای رسیدگی به استفاده از این اعتبار منصوب کرده و سپس از اعتبار تصویب شده استفاده کند.

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی باید سه گزارش پیشرفت سه ماهه در مورد استفاده از اعتبار اعم از گزارش های مالی و فاکتورهای مربوطه ، تهیه و توزیع کالاهای تأمین شده و سایر گزارشها را به وزارت اقتصاد و دارایی و امور برنامه و بودجه کشور ارسال کند. آنجاست

متن کامل این بیانیه مطبوعات را در اینجا بخوانید.

انتهای پیام