اخبار جامعه

ضرورت توجه همه جانبه به ضوابط و مقررات پدافند غیرعامل در سامانه‌های هوشمند ترافیکی

لزوم توجه همه جانبه به قوانین و مقررات پدافند غیرعامل در سامانه های ترافیکی هوشمند

معاون امور عمرانی و روستایی وزیر کشور، توجه همه جانبه مدیریت شهری به مطالبات و ملاحظات پدافند غیرعامل، راهکارهای مقابله با تهدیدات سایبری در تهیه طرح های جامع حمل و نقل شهری و فرآیندهای اجرایی سامانه های هوشمند ترافیکی به ویژه در کلانشهرها را مورد تاکید قرار داد. . زمینه های.

به گزارش خبر فوری، مهدی جمالی نژاد وی صبح امروز در چهارمین همایش ملی پدافند غیرعامل مدیریت شهری که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر فیلم و شهرسازی و رئیس سازمان پدافند غیرعامل برگزار شد، گفت: خوشبختانه در سال های اخیر درگیر هستیم. برنامه ریزی و همچنین اجرای پروژه های شهری و تقویت زیرساخت های شهری، اما همچنان نیازمند توجه مضاعف به این موضوع در بیش از 1400 شهرداری و نهاد هستیم.

وی ادامه داد: مکاتبات وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها در بخشنامه ها و آیین نامه های اجرایی در خصوص استفاده و توجه همه جانبه به سیاست های کلی نظام در حوزه پدافند غیرعامل ابلاغی رئیس جمهور. در تمامی انقلاب‌ها، فرآیندها و برنامه‌ها و سیاست‌ها، پروژه‌های شهری همواره مورد تاکید شهرداران و حمایت شوراهای اسلامی شهر در این چارچوب بوده است.

معاون عمران و عمران و توسعه شهری و دهیاری ها افزود: تقویت ساختار پدافند غیرعامل شهرداری ها از نظر جایگاهی و نیروی انسانی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری های لازم در دستور کار سازمان شهرداری هاست.امور دهیاری ها.

جمالی نژاد همچنین گفت: تشکیل کارگروه های کمیته پدافند غیرعامل اعلام شده از سوی سازمان امور شهرداری ها و دهیاری های کشور در تمامی معاونت ها، سازمان ها و شرکت های وابسته به شهرداری تشکیل شده است و منتظر برگزاری جلسات مربوطه هستیم. باید دائماً حضور داشته باشد و با حضور همه اعضا تکمیل شود و بازدیدها و نظارت میدانی و هماهنگی با سایر دستگاه ها قاطعانه پیگیری و برقرار شود.

معاون مهندسی شهرسازی و عمران شهری و روستایی وزیر کشور همچنین بر لزوم توجه به الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل در هنگام تهیه طرح های جامع حمل و نقل شهری به شرح خدمت و محدوده مصوب شورای عالی شهری تاکید کرد. هماهنگی ترافیک و اطلاع رسانی به فرمانداری ها و شهرداری ها.

رئیس سازمان محیط زیست شهرداری ها و دهیاری ها همچنین بر لزوم توجه به مطالبات و ملاحظات پدافند غیرعامل در سازمان های حمل و نقل و ترافیک شهرداری به ویژه در تهدیدات سایبری ناشی از سامانه های هوشمند ترافیکی، کلانشهرهای دارای مترو و دوربین های ترافیکی تاکید کرد.

جمالی نژاد افزود: در سال های اخیر توسعه دوره های آموزشی تخصصی پدافند غیرعامل برای شهرداران، مدیران و کارکنان شهرداری در دستور کار سازمان شهرداری و دهیاری ها و پدافند غیرعامل قرار گرفته و برای دست اندرکاران تلاش شده است. اعضا.” و شهرداران جدید روز به روز در طرح ها و اقدامات پدافند غیرعامل و شهرداری و در ابعاد مختلف تاب آوری شهری امنیت، ایمنی و پایداری و تاب آوری شهری گام بر می دارند. .

به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، مصوبه چهارم. رستم قاسمی – وزیر راه و شهرسازی – سردار غلامرضا جلالی – رئیس همایش ملی به هفته پدافند غیرعامل پیوست. پدافند غیرعامل، فرزانه صادق مالوجرد و شهرام آدم نژاد – معاونان معماری و وزیران شهرسازی و ترابری راه و شهرسازی – و حضور ویدئو کنفرانس شهرداران و شورای اسلامی و مدیران ارشد اجرایی شهرهای بالای 200 هزار نفر. مهمترین ادارات راه و شهرسازی استان و مدیران استانی و در نهایت فعالان پدافند غیرعامل شهری به شهرداری و مدیران منتخب دستگاه های اجرایی معرفی و از زحمات و خدمات آنان تقدیر شد.

انتهای پیام/