اخبار جامعه

خدمت رسانی ۳۴۵ کیلومتر خط مترو با ۲۳۳ ایستگاه در پنج کلان شهر به مردم

معاون مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری و روستایی گفت: طرح ساخت پروژه های قطار شهری در 10 شهر تهران از جمله مشهد ، شیراز ، اصفهان ، تبریز ، کرج ، اهواز ، قم ، کرمانشاه و کل جمعیت اسلامشهر حدود یک میلیون نفر این کار را انجام می دهند.

به گزارش خبر فوری ، مهدی جمالی نژاد به نمایندگی از رئیس جمهور با بیان اینکه اخبار ایستگاه مترو مدافع سلامت تهران و افتتاح شهرک آزمون در تهران تصویب شده است گفت: 930 کیلومتر خط مترو در این شهرها تصویب شده است ، از این تعداد 242 عملیات اجرایی به پایان رسیده است و به خط 345.7 کیلومتر 12 متصل شده است که شامل 233 ایستگاه در کلانشهرهای تهران ، مشهد ، شیراز ، اصفهان و تبریز است. در مرحله بهره برداری

وی ادامه داد: تعداد مسافر در متر 824 میلیون سفر در سال و تعداد واگن در کلانشهرهای کشور 1872 واگن است که 730 میلیون سفر و 1521 واگن مربوط به کلانشهر تهران است.

معاون مهندسی عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر امور خارجه افزود: اگر خطوط نیمه تمام 244 کیلومتری مترو در کلانشهرها تا پایان سال 1403 به بهره برداری برسد ، تمام خطوط مترو موجود به 588 کیلومتر می رسد.

وی افزود: پیش بینی می شود با تأمین دو هزار واگن دیگر و افزایش تعداد كل واگن ها به 3872 واگن ، تعداد سفرهای انجام شده در هر متر به 2377 میلیون مسافر برسد.

جمالی نژاد خاطرنشان کرد: برای توسعه راه های عظیم شهری شهری و قطارهای شهری ، از سال 1392 تا پایان سال 1399 ، دولت پنجاه درصد و شهرداری ها با پنجاه درصد مبلغ ارزش های مالی اسلامی 189 هزار و 800 میلیون یورو را تضمین کردند . در بودجه 1400 شهرداری صادر شده ، مبلغ 80 میلیارد روپیه برای توسعه حمل و نقل عمومی و توسعه مترو در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت بیش از 80 میلیارد ریال و شهرداری ها بیش از 200 میلیارد ریال پرداخت كرده اند كه از ابتدای اجرای پروژه های مترو بیش از 120 میلیارد ریال توسط شهرداری ها پرداخت شده است. شهرداری تمام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور شهرداری ها و دهیاری ها ، جمالی نژاد همچنین گفت: طبق آخرین برنامه ریزی و اقدامات انجام شده قرارداد 630 واگن مترو در شرف امضای اعضای کنسرسیوم است و در حال انجام است صدور اسناد حمل و نقل

انتهای پیام