اقتصادی

وابستگی خوزستان به نیروگاه‌های برق آبی کاهش می‌یابد

خبر فوری/ خوزستان معاون وزیر نیرو با بیان اینکه وابستگی خوزستان به نیروگاه‌های برق آبی کاهش می‌یابد، گفت: خوزستان باید در زمینه نیروگاه‌ها تقویت شود.

همایون حائریک امروز 19 آبان در جلسه بررسی شبکه برق شهرستان های شوش و کرخه در شوشان اظهار داشت: یکی از موارد و مشکلات برق خوزستان وابستگی زیاد به نیروگاه های برق آبی است که مشکل ساز است. .در خشکسالی ها مشکل ایجاد می کند.

به گزارش خبر فوری، وی افزود: برق خوزستان وابستگی زیادی به نیروگاه های برق آبی دارد که در خشکسالی هایی مانند امسال مشکلاتی را ایجاد می کند و برای رفع این مشکل در کنار حفظ نیروگاه های برق آبی برای احداث نیروگاه های جدید به ویژه در شمال کشور اقدام می شود. ” برو خوزستان

معاون وزیر برق و نیرو با بیان اینکه خوزستان در حال کاهش وابستگی به نیروگاه های برق آبی است، تصریح کرد: خوزستان نیاز به تقویت نیروگاهی دارد. وزیر نیرو در نظر دارد طی چهار سال آینده یک نیروگاه جدید با ظرفیت بیش از 35 هزار مگاوات ایجاد کند که خوزستان نقش و جایگاه ویژه و سهمی قوی داشته باشد.

حائریک با بیان اینکه تصمیمات مهمی برای توسعه زیرساخت های صنعت برق منطقه ای اتخاذ شده است، گفت: برای آغاز عملیات عمرانی به خوزستان اعزام می شوند.

وی ادامه داد: احداث این پست تاثیر عمده ای بر پایداری شبکه برق شمال خوزستان خواهد داشت و رینگ 400 کیلوولتی را در منطقه تشکیل می دهد.

حائری با بیان اینکه احداث نیروگاه 42.5 مگاواتی از دیگر مصوبات امروز است، گفت: با همکاری فرماندار شوش زمین مورد نیاز تامین و مراحل ساخت این نیروگاه آغاز می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی اعلام کرد: همچنین قرار است خط دوم تبدیل 132 کیلوولت هفت تپه – توانا برای برق رسانی به پست ترانسفورماتور دوم پست آهودشت نصب شود.

وی گفت: طی 8 ماه آینده شبکه فشار متوسط ​​سطح شهر شوش با کابل خودنگهدار تامین می شود و انتظار می رود شهر کرخه نیز کابل خودنگهدار خود را تکمیل کند.

انتهای پیام/