اقتصادی

نیروگاه ۴۲ مگاواتی دورود تابستان ۱۴۰۲ در مدار قرار می‌گیرد

خبر فوری/ لرستان نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه 42 مگاواتی این شهرستان در تابستان 1402 راه اندازی و به شبکه برق کشور متصل می شود.

حسین گودرزی در گفت وگو با خبر فوری، درباره قرارداد ساخت نیروگاه 42 مگاواتی در شهرستان دورود اظهار کرد: این نیروگاه یکی از شش نیروگاهی است که در استان های کشور ساخته می شود و خوشبختانه یکی از آنهاست. باید در شهرستان دورود انجام شود.

وی ادامه داد: این نیروگاه 42 مگاواتی یکی از نیروگاه های متوسطی است که در کنار نیروگاه فعلی دورود ساخته می شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه فعلی اولین نیروگاهی بود که در سال 76 توسط باخترها ساخته شد، گفت: این نیروگاه هنوز راه اندازی نشده است.

گودرزی با بیان اینکه با توجه به اینکه در لرستان با خاموشی مواجه هستیم، احداث نیروگاه جدید در تعادل بخشی برق منطقه و برق سراسری موثر خواهد بود.

قرارداد ساخت نیروگاه 42 مگاواتی دورود تکمیل و امضا شد

وی گفت: با پیگیری های انجام شده، سال گذشته در جلسه ای با معاون مدیرعامل و معاون تولید برق حرارتی (مپنا) قرارداد نهایی منعقد شد و موضوع نصب 42 دستگاه را نیز مطرح کردیم. مگاوات. نیروگاه ها موافقت کردند.”

نماینده مردم شهرستان های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محل احداث این نیروگاه مشخص شده و با شرکت گاز استانی برای تامین آن رایزنی شده است، گفت:

گودرزی بیان کرد: این نیروگاه تابستان 1402 به بهره برداری می رسد و به شبکه برق کشور متصل می شود.

وی تصریح کرد: با احداث این کارخانه 50 فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود.

انتهای پیام/