اقتصادی

آزمایش سیستم کنترل تاکسی‌های هوایی در کره جنوبی

کره جنوبی سیستم کنترل ترافیک هوایی شهر (UAM) را در 11 نوامبر آزمایش کرد و انتظار دارد تا سال 2025 از آن به عنوان تاکسی بین فرودگاه های اصلی سئول و مرکز شهر سئول استفاده کند و زمان سفر را به میزان دو سوم کاهش دهد.

به گزارش خبر فوری، سال گذشته، کره جنوبی از آغاز پروژه ای برای راه اندازی پلت فرمی برای سفرهای هوایی شهری تا سال 2025 خبر داد. وزارت حمل و نقل تخمین می زند که چنین خدماتی زمان سفری بین 30 تا 50 کیلومتر (31-31 مایل) خواهند داشت که می تواند یک ساعت با ماشین طول بکشد که می تواند به 20 دقیقه کاهش یابد.

در این عملیات شرکت تاکسیرانی آلمانی «ولوکوپتر» به نام «2 ایکس» اولین پرواز آزمایشی خود را در سئول (کره جنوبی) انجام داد.

این اولین آزمایش عمومی بود که توسط یک هلیکوپتر الکتریکی (eVTOL) در کره جنوبی سرنشین شد. نو هیونگ اوک، وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی نیز شاهد این پرواز آزمایشی تاریخی بود.

پرواز آزمایشی پنج دقیقه ای در فرودگاه بین المللی گیمپو انجام شد و تاکسی هوایی مسافتی در حدود 3 کیلومتر را طی کرد و در آزمایش به حداکثر ارتفاع 50 متری و حداکثر سرعت 45 کیلومتر در ساعت رسید.

اگر این پروژه در سال 2025 شروع شود، هزینه سفر از فرودگاه بین المللی اینچئون به مرکز شهر سئول حدود 110000 وون (واحد پول کره جنوبی) برآورد می شود.

انتهای پیام/