اخبار جامعه

ایران با ویروس کرونا و تحریم ها مبارزه می کند / تجربه سارس به کره جنوبی در معالجه قلب کمک می کند

شهرداران تهران و سئول تجارب خود را با کرونا به صورت آنلاین به اشتراک گذاشتند.

به گزارش خبر فوری ، پیروز حناچی ، شهردار تهران در مصاحبه ویدئویی آنلاین با شهردار سئول ، “سا پارک” شعری از سعدی را تلاوت کرد و گفت: “ما در ادبیات خود شاعری به نام سعدی داریم که می گوید:
بنی آدم عضو بدن است / کسی که یک گوهر ایجاد می کند / چو در بعضی مواقع به درد اندام تبدیل شد / او اندامهای دیگر را رها نکرد.

وی افزود: “ایران در 20 فوریه با شیوع کرونا روبرو شد اما قبل از تهران ، شهرهای دیگر نیز مورد تاج قرار گرفتند.” اما در عمل ، ایران در حال مبارزه با دو تاج و تحریم است. در ابتدا به دلیل تحریم ها ، امکانات درمانی قلب کشور محدود بود ، به طوری که فقط دو آزمایشگاه می توانستند آزمایش عروق کرونا انجام دهند ، اما اکنون تعداد آزمایشگاه های مرتبط با عروق کرونا به 60 مورد رسیده است. علاوه بر این ، شرایط دشوار روزهای اولیه دیگر وجود ندارد و در برخی از شهرها ، وضعیت کورونا سفید شد و تعداد بیماران و مرگ و میر ناشی از کرونا کاهش یافت.

حناچی به ناوگان حمل و نقل عمومی در تهران اشاره کرد و گفت: “با توجه به فاصله اجتماعی ، مدیریت شهری در حال حاضر تحت فشار زیادی در زمینه حمل و نقل عمومی قرار دارد.” اما روزانه 1500 اتومبیل ، 5000 اتوبوس و 60 هزار تاکسی ناوگان حمل و نقل عمومی ضد عفونی می شوند.

شهردار تهران به اقدامات دیگر مدیریت شهری برای پرداختن به کرونا اشاره کرد و گفت: اگرچه قرنطینه در تهران به معنای متعارف اعمال نشده است ، اما بسیاری از اماکن کار و برخی اماکن عمومی مانند پارک ها تعطیل است. حتی مراکز مذهبی مانند زیارتگاهها در شهرهای مختلف ایران نیز بسته شده اند تا از شیوع بیشتر تاج جلوگیری شود.

وی اظهار داشت: “شهرداری تهران نیز در همبستگی با سایر کشورها درگیر با کرونا ، از سعدی برای همان شعری که در ابتدا گفتم تشکر کرد و یک فیلم پمپاژ در برج میدان آزادی را نصب کرد که با استقبال و واکنش مثبت کشورها مواجه شد.”

حناچی به دفن مردگان در تهران اشاره کرد و گفت: “جامعه تهران از ابتدا سعی کرده است مردگان را مطابق با کلیه استانداردهای بهداشتی سازمان جهانی بهداشت و وزارت بهداشت دفن کند و به سلامتی بازماندگان احترام بگذارد.” باید احساسات آنها را نیز در نظر گرفت.

وی با بیان حمایت مردم از فاصله اجتماعی اظهار داشت: بحران تاج در ایران همزمان با نوروز و سال نو ایران بود و این به ایران کمک کرد تا میزان ترافیک در شهر را کاهش دهد در حالی که مردم نیز شرایط لازم را فراهم کردند. پشتیبانی به عنوان مثال مردم هر سال 4 آوریل هر سال به طبیعت می روند اما امسال طبق توصیه ها از انجام این کار خودداری کرده اند.

در پایان ، شهردار تهران از همه کشورهای کره و سئول بخاطر کمک به ایران در مقابله با بحران تاج تشکر و قدردانی کرد و از شهردار سئول خواست تا در نشستی در کلان شهرها و همچنین در دولت کره پیامی را به جهانیان ارسال کند. رها

شفافیت اصل اصلی کره جنوبی

شهردار سئول سو پارک در ابتدای دیدار با شان پارک ، بر اهمیت به اشتراک گذاشتن تجربیات همه کشورهای درگیر با تاج برای مبارزه با ویروس تأکید کرد. آزمایش تاج افراد را تعیین کرد که دقیقاً چه تعداد از افراد آلوده هستند. بنابراین ده ها هزار مورد آزمایش عروق کرونا توسط افراد در چند روز اول انجام شد که باعث کاهش چشمگیر تعداد بیماران در روزهای بعدی شد تا جایی که تعداد بیماران در این روزها به حدود ده روز می رسد.

وی به وضعیت تهران در مورد تحریم ها اشاره کرد و گفت: کره جنوبی اوضاع در ایران را درک می کند و سعی کرده در این زمینه به تهران کمک کند.

پارك گفت: “كره جنوبی چند سال پیش گسترش SARS را تجربه كرد و در این بحران از آن روزها تجربه كرد و اقدامات كره در سئول منجر به افزایش تعداد مبتلایان به ویروس شد.” سئول 600 نفر دارد و آمار کشته شدن از کرونا فقط دو نفر است. یكی از این اقدامات سعی در دور نگه داشتن سالمندان از محیط های آلوده آلوده بود.

شهردار سئول به مسئله فاصله اجتماعی اشاره کرد و گفت: “همچنین در بحث مسافت اجتماعی و قرنطینه در کره نیز مشکلی وجود داشت. البته مسئولان کره‌ای قرنطینه را در شهرها اعمال نکردند ، اما برخی از مشاغل بسته و ترافیک کاهش یافت.” . اگرچه یک فصل شکوفه در کره کره زمین وجود دارد و مردم دوست دارند از آن لذت ببرند ، از آنها خواسته شد که این کار را نکنند و آنها هم چنین کردند.

به نقل از وب سایت شهرونوشت ، شهردار کره به یک وب سایت آنلاین اشاره کرد و گفت: در کره سیستمی طراحی شده است که بطور مداوم وضعیت تاج را در کشورهای مختلف رصد کند و تجربیات موفقی را در این زمینه ارائه دهد که می توانید از آنها برای انتقال این آن تجربه ها ” .

انتهای پیام