اخبار جامعه

طراحی شهری شرط لازم، نه کافی برای ترویج دوچرخه سواری

خبر فوری/ قم فخر با بیان اینکه طراحی شهری لازم است مانند پارکینگ دوچرخه، مسیرهای ویژه دوچرخه و پارک ها و پیست های ویژه در آنها در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: اگر همه این شرایط تا فرهنگ سازی و مسئولان شهری ما رعایت شود کافی نیست. او استفاده از دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه و شیوه زندگی نپذیرفت. قطعاً شاهد عدم استقبال از دوچرخه خواهیم بود.

دوچرخه سواری یکی از ورزش هایی است که می تواند سبک زندگی کم تحرک افراد را در جامعه ماشینی امروزی تغییر دهد که البته از مزایای آن غلبه بر کاهش وزن، نارسایی قلبی، دیابت، ضعف عضلات و مفاصل و بیماری های روانی است. فقط جسم و روح نیست.

استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل بدون کربن می تواند جایگزین مناسبی برای استفاده مداوم از خودرو باشد و در نتیجه می تواند در کاهش مصرف سوخت، بار ترافیکی و آلاینده های زیست محیطی ناشی از خودروها موثر باشد.

علاوه بر این، استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل در شهر نه تنها باعث کاهش هزینه های اقتصادی مردم می شود، بلکه به کاهش هزینه های اقتصادی دولت در سطوح مختلف کمک می کند. اما استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل و نقل. استقبالی از شهروندان در جامعه صورت نگرفته و زیرساختی برای تشویق دوچرخه سواری در کشور به ویژه استان قم ایجاد نشده است.

محمدجواد فخر، شهروند حفاظت محیط زیست و عضو دو گروه دوچرخه سواران و دوچرخه سوارانی که در سطح شهر از دوچرخه استفاده می کنند، در گفت وگو با خبر فوری، گفت: جوامع توسعه یافته و کشورهای دوستدار محیط زیست مردم را تشویق می کنند. استفاده از این نوع وسایل نقلیه در واقع گزینه ای برای سبک زندگی مبتنی بر مزایای اقتصادی و زیست محیطی است.

وی در خصوص مزایای استفاده از دوچرخه گفت: افرادی که در جامعه از دوچرخه استفاده می کنند با کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا را کاهش داده و بار ترافیکی شهری را کاهش می دهند، همچنین دوچرخه به دلیل وزن کم آسیب کمتری به آسفالت جاده وارد می کند. چرخه ای که باید برای تعمیر و بازسازی آسفالت استفاده کنیم.

فخر افزود: در شهرهای بزرگی مانند لندن با جمعیت و حجم ترافیکی که دارند به جای اینکه بزرگراه و آزادراه بسازند و مردم را به استفاده بیشتر از خودرو تشویق کنند از همان خیابان های قدیمی و باریک برای استفاده از این تجهیزات استفاده می کنند. حمل و نقل مخصوصا دوچرخه

وی گفت: دوچرخه سواری در کوتاه مدت سلامت جسمی و روانی افراد جامعه را به همراه دارد و در دراز مدت حفاظت کلان اقتصادی و حفظ محیط زیست را برای ملت ها و دولت ها به ارمغان می آورد. احتمال بیماری کمتر می شود، بنابراین هزینه های پزشکی جامعه برای دولت ها بسیار کاهش می یابد. همچنین تحقیقات نشان داده است که دوچرخه سواری دو هورمون سروتونین و دوپامین را ترشح می کند که منبع حیات بدن هستند. و این نشاط منجر به افزایش بهره وری و بهره وری نیروی انسانی در جامعه می شود. .

فخر افسردگی را یکی از معضلات جامعه امروزی دانست و افزود: تحقیقات همچنین نشان داده است که دوچرخه سواری به مدت 20 تا 30 دقیقه باعث ترشح اندورفین می شود، بنابراین دوچرخه سواری یک ورزش هوازی و در جامعه مشارکتی امروزی آسان است. این بسیار مفید است و نشان داده شده است که قدرت تفکر و استرس کم برای کسانی که دوچرخه سواری می کنند دارد.

وی ادامه داد: دوچرخه سواری شما را خوش فرم می کند و این چیزی است که امروزه مردم با جراحی و رژیم غذایی به دنبال آن هستند.

فخر عامل اصلی کم توجهی و عدم تمایل شهروندان به استفاده از دوچرخه را احساس ناامنی دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم در این وضعیت ترافیک شهری و خودروهای تندرو احساس ناامنی کرده و نگران آسیب های جسمی ناشی از تصادفات هستند. ” عامل دوم نبود قوانین راهنمایی و رانندگی برای کمک به دوچرخه سواران است و متاسفانه هیچ پوشش بیمه ای برای دوچرخه های ضد تصادف مانند موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه وجود ندارد.

وی یکی دیگر از موضوعات زیرساختی را امری فرهنگی و تبلیغاتی دانست و خاطرنشان کرد: ارائه دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه کارساز نبوده و در بسیاری از موارد از دوچرخه سواری مردم شرمنده هستیم، حتی افراد متمول معتقدند که اگر دوچرخه سواری کنند. دوچرخه در جامعه به ویژه در استان قم متهم به فلاکت یا ضعف مالی می شود. از طرفی تبلیغات خودروسازی و فروش آن باعث می شود خودروها جزو کالاهای لوکس قرار بگیرند و استفاده از خودروهای به روز مورد توجه قرار گیرد. نوعی ارزش است، در حالی که هیچ اقدامی برای فرهنگ سازی و تشویق مردم وجود ندارد. نه برای دوچرخه سواری.

فخر یکی دیگر از دلایل عدم توجه به دوچرخه به دلیل نبود پارکینگ دوچرخه را بیان کرد: پارک دوچرخه در معابر عمومی و جلوی ادارات نداریم، علاوه بر این کمبود سرویس بهداشتی کارکنان در ادارات یکی از این موارد است. مشکلاتی که ما با آن روبرو هستیم.” او دارد.

وی با اشاره به ضرورت طراحی شهری مانند پارکینگ دوچرخه، مسیرهای ویژه دوچرخه و پارک ها و پیست های ویژه در آنها، خاطرنشان کرد: اگر همه این شرایط تا فرهنگ سازی و مسئولان شهری ما رعایت شود. او استفاده از دوچرخه را به عنوان وسیله نقلیه و شیوه زندگی نپذیرفت. قطعاً شاهد عدم استقبال از دوچرخه خواهیم بود.

فخر ادامه داد: جامعه ما باید به جایی برسد که این باور در همه شهروندان ایجاد شود، بنابراین استفاده از دوچرخه به معنای انتخاب سبک زندگی با هدف ارتقای کیفیت زندگی و کاهش هزینه های اقتصادی و افزایش سطح بهداشت و حفظ محیط زیست است. ، با اعتقاد بر این که نهادینه شدن این امر قطعا در طراحی شهری موثر خواهد بود، اما طراحی شهری مناسب برای دوچرخه سواری کافی نیست.

وی با تاکید بر اینکه نقش مسئولان در همه جوامع و کشورها مهم است و اولین قدم ورود خود مسئولان به این موضوع است، خاطرنشان کرد: این جامعه است که پزشکان، شهرداران، اعضای شهر و سایر مسئولان از دوچرخه استفاده می کنند. حمل و نقل. اولویت بندی شهر قطعا تاثیر ذهنی قابل توجهی بر جمعیت جامعه خواهد داشت.از سوی دیگر سیاست های مسئولان باید در راستای تامین و بیمه تسهیلات بانکی خرید دوچرخه و مشوق های قانونی و سیاست های حمایتی باشد. .

فخر خاطرنشان کرد: استان قم شهر کوچکی است و فقط فاصله خانه تا محل کار نیست، اگر بخواهید از شرق به غرب یا شمال به جنوب شهر پیاده روی کنید کار سختی نیست و خیابان های هموار و بدون شیب تند وجود دارد. در بسیاری از شهرها استان قم سختی رکاب زدن را کاهش داده است.

وی با اشاره به اینکه گروه ها و افراد محیط زیست به صورت انفرادی در این زمینه فعالیت می کنند و تاکنون در استان قم حرکت و کمپینی به نفع چنین ادعاهایی ندیده ام، افزود: هیئت دوچرخه سواری باید زبان دوچرخه سواران باشد و مسائل و مشکلات را منتقل کند. مسئولان، اما متاسفانه کمیته دوچرخه سواری چندان فعال نیست و آن طور که ما می خواهیم مطالبه نمی کند.

فخر با بیان اینکه موضوع ترویج دوچرخه سواری مربوط به یک اداره و سازمان نیست و باید همه دستگاه های استانی در این امر ورود کنند، تصریح کرد: برای ترویج دوچرخه سواری و رفع مشکلات و مشکلات آن نیازمند تشکیل جلسات و اتاق فکر با حضور مسئولان استانی هستیم. مسئولان قوه قضائیه، دادگستری و نیروی انتظامی، کمیته دوچرخه سواری، شهرداری و دولت باید تشکیل شوند.

وی افزود: استانداری به عنوان نهادی که بر تمامی ادارات نظارت دارد بسیار موثر است و می تواند مقرراتی را تنظیم کند به ویژه در شرایط فعلی که با تاج بحث می کنیم استفاده از دوچرخه بسیار ضروری به نظر می رسد و جامعه پزشکی. تایید کرده است که بهترین وسیله نقلیه دوچرخه است، بنابراین استانداری می تواند به ادارات اطلاع دهد و تسهیلات ویژه ای را برای مسافران فراهم کند.

انتهای پیام/