اقتصادی

تلاش برای اتصال برق ۳ روستای زلزله‌زده/ هیچ مشکلی در تامین آب وجود ندارد

وزیر نیرو گفت: 10 گروه عملیاتی در تلاش برای وصل و تعمیر برق 3 روستای زلزله زده هرمزگان هستند.

به گزارش خبر فوری، علی اکبر محرابیان با ابراز قدردانی از وقوع چندین زمین لرزه در استان هرمزگان با بیان خسارات بسیار ناچیز اظهار کرد: این حادثه را به بازماندگان تسلیت می گویم و امیدوارم مجروحان به سرعت شفا پیدا کنند.

وی با اشاره به خسارات گسترده زمین لرزه های 6 تا 6.4 درجه ای افزود: در برخی نقاط زلزله زده استان هرمزگان به دلیل قطعی برق که بدون کوچکترین مدار مصرفی به ساعات اولیه رسید، آب قطع شد. در حال حاضر مشکلی در حوزه تامین آب شرب وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به خسارات وارده به بخش برق فشار قوی، خاطرنشان کرد: یک پست 400 کیلوولتی در مراحل اولیه زلزله از بین رفت اما با استفاده از سایر قابلیت ها با عملیات مانور، این نقص به سرعت جبران شد.

محرابیان درباره قطعی برق در شرکت توزیع برق، افزود: در چهار پنج ساعت اول بیشتر نقاط برق گرفته شد و اکنون برق سه روستا وصل نیست.

وی ادامه داد: 10 گروه در حوزه برق حمایت می کنند و امیدواریم در ساعات آینده بتوانیم این سه شهر دیگر را نیز برق دار کنیم تا بتوان گفت در حوزه آب و برق مشکلی نداریم.

آب شیرین کن جدید 70 هزار متر مکعبی در هرمزگا احداث می شود

وزیر نیرو با اعلام این خبر افزود: سال گذشته بیشترین خشکسالی در استان هرمزگان بود و یکی از استان های با افت بسیار زیاد بارندگی بود.

محرابیان با بیان اینکه قرار است آب شرب بندرعباس از طریق دریا تامین شود گفت: آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی در حال تولید است و خوشبختانه از این زلزله خسارتی وارد نشده است.

وی افزود: 70 هزار مترمکعب آب شیرین کن برای رفع کسری تولید آب شرب به مدار تولید می آید. ما در تلاش هستیم تا صنایع مستقر در استان هرمزگان آب مورد نیاز خود را از کارخانه نمک هرمزگان تامین کنند.

انتهای پیام/