اقتصادی

تامین آب فلات مرکزی اولویت دولت است/پیش‌بینی ۱۴ مصوبه برای فارس

خبر فوری / فارس وزیر نیرو اعلام کرده است که یکی از اولویت های اصلی دولت سیزدهم تامین آب دشت مرکزی ایران از طرق مختلف است که مهمترین آنها اجرای پروژه های انتقال آب از خلیج فارس است.

علی اکبر محرابیان در حاشیه سفر خود به شهر کازرون روز پنجشنبه 22 آنلاین به خبرنگاران گفت که یکی از مهمترین رویکردهای دولت 13 تامین آب دشتها و استانهای مرکزی کشور با کمبود آب است.

محرابیان با تاکید بر اینکه تامین آب آشامیدنی سالم برای صنعت ، کشاورزی و کشاورزی در دستور کار قرار خواهد گرفت ، گفت: یکی از مهمترین راههای تامین آب مورد نیاز ، رساندن آب دریا به دشتهای مرکزی و استانهای مختلف است.

وی گفت که در نتیجه نظارت های قبلی ، استان فارس یکی از اولین استانهایی است که منابع خود را بر اجرای طرح انتقال آب از خلیج فارس متمرکز کرده است.

المهرابیان یادآور شد: پروژه انتقال آب از خلیج فارس باید از طریق سه کریدور شرقی ، غربی و مرکزی انجام شود. وی گفت: “تا کنون هشت کنسرسیوم آمادگی خود را برای انجام این پروژه اعلام کرده اند.”

وزیر نیرو همچنین از برنامه ریزی 14 قطعنامه در زمینه صنعت آب و برق در سفر استانی هیئت دولت فاره خبر داد و گفت: پس از نهایی شدن این قطعنامه ها ، آنها را در رسانه ها منتشر خواهیم کرد.

وی در سفر خود به شهر کازرون گفت: متأسفانه روند انجام پروژه های مختلف در این شهر بسیار کند است و سد ، پالایشگاه و بیمارستان نرگس باید در روند اجرا تسریع شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد نرگسی ، یکی از منابع آب شرب ، کشاورزی و صنعت در شهرستان کازرون دارای پیشرفت فیزیکی حدود 70 درصد است ، از رایزنی ها برای افزایش سرعت این پروژه خبر داد و گفت: سد به مرحله کم آبی تا پایان سال آینده

مهرابیان با بیان اینکه یکی از پروژه ها ایجاد شبکه آبیاری به عنوان خط لوله است ، خاطرنشان کرد: این پروژه باید در سال آینده نیز اجرا شود و علاوه بر تامین آب کشاورزی ، آب آشامیدنی نیز باید تأمین شود.

در مورد بیمارستان کازرون ، وزیر نیرو با استناد به شکایات مردم این شهر گفت: “این پروژه بیش از 10 سال پیش آغاز شده است و به گفته پیروان دکتر عباسی ، کار نماینده محترم مدت زیادی است که ادامه دارد. زمان.”

محرابیان تأسیس و تکمیل این بیمارستان را یکی از مصوبات سفر هیات دولت عنوان کرد و افزود: پالایشگاه کازرون یکی از پروژه هایی است که چند سال پیش آغاز شده و امیدواریم در ماه های آینده آماده بهره برداری شود. اساساً پیمانکاران و پیمانکاران است. “

انتهای پیام