اقتصادی

آمارهایی از دنیای کتاب – خبر فوری

آمارهای مبنی بر تبدیل شدن تعطیلات کرونا به یکی از شلوغ ترین ایام سال ۹۹ حکایت از افزایش عرضه کتاب و کتابخوانی دارد.

به گزارش خبر فوری، مجموعه طاقچه گزارشی از فعالیت این پلتفرم در سال ۹۹ همزمان با هفته کتاب منتشر کرد. بیشترین کتاب های خوانده شده یا شنیده شده؛ جنجالی ترین کتاب ها; محبوب ترین کتاب ها; بیشترین دانلود کتاب; با استعدادترین کتاب ها; بیشترین کتاب های خریداری شده (بر اساس موضوع، حجم به ریال، تعداد و …) موفق ترین کتاب های هفته اول انتشار و … از جمله این آمار هستند که در ادامه به تعدادی از آنها می پردازیم.

گزارش سالانه Niche نشان می دهد که مردم در سال 1999 حدود 19 میلیارد ثانیه در این پلتفرم کتاب می خوانند که معادل 6 قرن است!

آمار دنیای کتاب

اما بر اساس این گزارش، بیشترین دوره های مطالعه شده در این سکو در سال 1378 مصادف با جشنواره ملی تاج از 12 تا 23 فروردین (اوج در 22 فروردین) مصادف با جشنواره ملی تاج از 12 تا 16 آذرماه است. (اوج آن در 14 آوریل). نوامبر) و مصادف با هفته کتاب و جشن تولد طاقچه و اسکن طاقچه از 28 نوامبر تا 2 نوامبر (اوج آن در 29 نوامبر است).

آمار دنیای کتاب

در بخش طاقچه خوانی که به صورت 24 ساعته در دسترس است، این گزارش نشان می دهد که در 99 کاربر طاقچه هر روز از ساعت 21 تا 1 بامداد فردا یعنی فردا، کتاب های بیشتری را در طاقچه مطالعه می کنند. زمان تقریبی برای اتمام. کار روزانه تا زمان خواب.

همچنین بر اساس مقایسه بررسی انجام شده توسط کاربران در روزهای کاری هفته، در سال 1399 پرخواننده ترین روز هفته در این پلتفرم روز جمعه بوده است. به نظر می رسد که کاربران زمانی که وقت آزاد بیشتری دارند، کتاب بیشتری می خوانند.

آمار دنیای کتاب

علیرغم هشدارها برای کاهش سرانه مطالعه، این گزارش افزایش مطالعه را نشان می دهد و می گوید که تعداد کتاب های خوانده شده در سال 1999 تقریباً پنج برابر بیشتر از سال 1998 بوده است، یعنی افزایش 380 درصدی.

این در حالی است که در سال 1999 تعداد طاقچه های کاربرانی که حداقل یک کتاب را مطالعه کرده بودند نسبت به سال قبل 247 درصد افزایش یافت و تقریباً 3.5 برابر افزایش یافت.

آمار دنیای کتاب

این گزارش همچنین نشان می‌دهد کتاب‌های «شکلات تلخ» و «سیگار شکلاتی» هما پوراصفهانی و «سبک» هما پوراصفهانی و دنیا منصوری پرخواننده‌ترین کتاب‌های درسی هستند.

آمار دنیای کتاب

علاوه بر این، «ملت عشق»، «سینوهه» و «برادران کارامازوف» از پر شنیده‌ترین کتاب‌های صوتی هستند.

آمار دنیای کتاب

طبق آمار طاقچه، انتشارات دانشگاه پیام نور، ملیکان و انتشارات سخن پرفروش‌ترین ناشران در زمینه انتشار محتوای صوتی و متنی هستند و انتشارات جدید گویا و شادن پژواک محتوای صوتی را منتشر می‌کنند.

آمار دنیای کتاب

گزارش سالانه «سه دقیقه در رستاخیز»، «وقتی نیچه گریه می‌کند» و «پیرمرد و دریا» جنجالی‌ترین کتاب‌های درسی و «ملت عشق»، «فروشگاه خودکشی» و «کیمیاگر» نام‌گذاری شده است. ” مانند بحث برانگیزترین کتاب های صوتی.

آمار دنیای کتاب

آمار دنیای کتاب

کتاب‌های «گردان قاطر»، «دیدم زندگی‌ام بیرون رفت» و «میرزا مغانی گورکان» پرمخاطب‌ترین کتاب‌های درسی و «بوف کور»، «شاهنامه» و «مدیر مدرسه» پرمخاطب‌ترین کتاب‌ها هستند.

آمار دنیای کتاب

آمار دنیای کتاب

علاوه بر این، این گزارش نشان می دهد که در سال 1999 تعداد کتاب های اهدایی به دیگران از طریق این بستر 5 برابر شده است.

آمار دنیای کتاب

بخشی دیگر از این گزارش با هدف استقبال سازندگان از مخاطبان است که نشان می دهد در بین نویسندگان ایرانی هما پوراصفهانی، نادر ابراهیمی و مهرداد صادقی و نویسندگان خارجی فئودور داستایوفسکی، دارن هاردی و الیف اف افک بیشترین تعداد را داشتند. شهرت محبوب است.

آمار دنیای کتاب

همچنین در گروه مترجمان ارسلان فصیحی، پرویز شهدی و سمیرا ساجدی، در گروه مجموعه داران و گردآورندگان کامران احمدی سبکتو (گروه گردآورندگان خلاصه کتاب در انتشارات سبکتو) و در گروه مجموعه داران میلاد عظیمی و عاطفه طیه و آرمان سلطان زاده. ، پیمان مولوی زاده.

آمار دنیای کتاب

در پایان این گزارش به کتاب‌هایی که در هر موضوع مورد استقبال قرار گرفته‌اند و همچنین آمار پادکست‌های این پلتفرم پرداخته شده است.

آمار دنیای کتاب

انتهای پیام/