اخبار جامعه

تداوم توقف فعالیت واحدهای آلاینده تهران/ ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی

در شرایطی که وضعیت هوای تهران در روزهای آینده رو به ثبات است، ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا با حضور نمایندگان سازمان های بزرگ برگزار شد و مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران به تشریح مصوبات پرداخت.

به گزارش خبر فوری، سعید محمودی وی در ششمین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا که امروز در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به مصوبات آن جلسه، ممنوعیت تعطیلی موقت واحدهای صنعتی آلاینده، کنترل فنی دقیق خودروهای فاقد معاینه فنی را ممنوع کرد. . جلوگیری از ترافیک شبانه و آلودگی غیرنظامی ناشی از خودروهای دیزلی یکی از این مصوبات است.

وی تصویب جلسه امروز کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران را برای جلوگیری از سوزاندن زباله ها، جلوگیری از توقف اتوبوس ها در پایانه ها، راه اندازی مراکز بهداشتی و درمانی و اطلاع رسانی فعالیت های ورزشی عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران در روزهای آینده اظهار داشت: امروز (۵ آذر) هوا بهتر از حد انتظار اما فردا با ثبات بوده است. جو در حال رشد و آلاینده ها دوباره تحت سلطه شر خواهند بود. از فردا تا چهارشنبه (7 تا 10 آذر) وضعیت ثابت پیش بینی می شود.

محمود افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه (21 و 21 آذر) وزش باد و بهتر شدن هوا پیش بینی می شود و پس از این مدت دو روزه، جو در روزهای شنبه و یکشنبه (11 و 14 آذر) پایدار و وجود دارد. پتانسیل بازگشت آلودگی هوا را دارد.

وی با اشاره به اقدام پلیس برای برقراری مصوبات قبلی این تیم ادامه داد: متاسفانه مشکلاتی وجود داشت و پلیس برای کنترل تردد کامیون ها در شب با ما همکاری مفیدی نداشت. پلیس نمی خواست یا نمی توانست به این موضوع رسیدگی کند و کامیون ها آزاد بودند و شب ها در شهر تردد می کردند.

محمود افزود: واحدهای صنعتی تولید شن و ماسه که وظیفه بستن آنها به محیط زیست را بر عهده داشتند تا حد امکان تعطیل شده اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران وی با اشاره به ممنوعیت مصرف نفت کوره گفت: اخیرا شایعاتی مبنی بر سوختن مجدد مازوت در پایتخت و سایر کلانشهرها شنیده می شود. در لیست سیاه واحدهایی قرار می دهد که تا حد امکان محیط زیست را نقض می کنند و آن واحدها باید عوارض زیادی بپردازند. تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که این واحدها را به لیست صنایع ساینده اضافه کنیم.

وی با اشاره به وضعیت بارندگی امسال گفت: از مهرماه تاکنون ۱۲ میلی متر کاهش بارندگی داشته ایم که تنها ۹ درصد بارندگی سالانه ماست. ضمن اینکه از مهرماه امسال تا کنون نیم درجه افزایش دما ثبت شده است که در مجموع بارندگی ما کمتر از حد معمول بوده است.

ادامه می دهد