اخبار جامعه

ممنوعیت فعالیت ورزشی دانش‌آموزان در فضای باز/ آماده‌باش بیمارستان‌ها

سومین جلسه کارگروه اورژانس های آلودگی هوا امروز (سه شنبه 23 فروردین) برگزار و مصوب شد فعالیت های ورزشی در فضای باز برای دانش آموزان ممنوع شود و برای بیمارستان ها و مراکز درمانی آمادگی کامل داشته باشد.

به گزارش خبر فوری، سومین جلسه کارگروه اورژانس آلودگی هوا با حضور عابد ملکی معاون استاندار تهران، سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست و نمایندگان سایر دستگاه ها امروز (23 فروردین) در تهران برگزار شد. . تغییراتی در دستورالعمل اعمال ممنوعیت ها و محدودیت های موقت در مواقع اضطراری آلودگی هوا و در دستور کار قرار گرفتن این موضوع از جمله تصمیمات این جلسه بود. مقامات مربوطه

همچنین مقرر شد بیمارستان ها و مراکز درمانی آمادگی کامل برای ارائه خدمات به مردم داشته باشند و حضور دانش آموزان و مهدکودک ها در فضاهای باز و فعالیت های ورزشی نیز ممنوع شود.

بر اساس مصوبه کمیته اضطرار کاهش آلودگی هوا، مقرر شد اطلاعات، توصیه ها و مشارکت مردمی لازم از سازمان های صدا و سیما، رسانه ها و روابط عمومی کلیه دستگاه های اجرایی برای رعایت نکات ویژه بهداشتی جلب شود. آلودگی هوا برای مواقع اضطراری و مانند آن.

همچنین استفاده از ماسک های مورد تایید وزارت بهداشت به ویژه کارکنان، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری ها و … که بیشترین آسیب را از آلودگی هوا و حضور در فضای باز متحمل شده اند ضروری است.

در نهایت با توجه به گزارش اداره کل هواشناسی از وزش باد شدید، کوهنوردی، کار بر روی سازه های مرتفع و عدم تردد در کنار سازه های نیمه مسطح و مقاوم سازی سازه های موقت و پوشش گلخانه ها توصیه شد.
انتهای پیام/