اقتصادی

نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی‌سازی فرایندهای پستی

رئیس موزه ملی ارتباطات اتحادیه جهانی پست در همایش یکصدمین سالگرد موزه ایران که مصادف با هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس آن بود، به سخنرانی درباره حفاظت از میراث دیجیتال پرداخت. کمیسیون موزه ملی ایران (ایکوم)

به گزارش خبر فوری، اتحادیه جهانی پست گزیده‌ای از میراث دیجیتال حسن عمیدی ​​و لزوم دیجیتالی شدن موزه‌های ایران را در استوری اینستاگرام خود بازنشر کرد. در همایش صدمین سالگرد موزه‌های ایران که در 20 آبان 1400 در سالن کنفرانس موزه ملی ایران با همکاری ایکوم ایران، موزه ارتباطات و کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، مدیر. موزه ارتباطات یکی از دلایل ارتباط خوب مردم با موزه ها را اعلام کرد.

وی در سخنرانی خود در همایش یکصدمین سالگرد موزه ایران بر استفاده از توانمندی های نوین فناورانه در حوزه موزه داری و حفاظت از میراث دیجیتال تاکید کرد. مدیر موزه ارتباطات با تاکید بر لزوم کوتاه کردن و ساده‌سازی حجم اطلاعات موزه‌ها برای تماشاگران، بهبود ارتباط بین اشیاء موزه‌ای و تماشاگران را از طریق طبقه‌بندی اطلاعات و انتقال آن از طریق فناوری‌های جدید پیشنهاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروزه دیجیتالی شدن موزه ها گامی مهم در شناخت اشیاء موزه ای و استقبال بینندگان است، گفت: موزه داران باید از این نوع فناوری ها آگاه باشند و برای ارتباط با آثار موزه ای و تماشاگران، تکنیک های جدیدی را برنامه ریزی کنند.

مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست همچنین به نقش موزه ارتباطات در دیجیتالی شدن فرآیندها پرداخت و اذعان داشت: موزه ارتباطات طی دو سال گذشته تحت تاثیر اپیدمی کرونا در کشور قرار گرفته است. اهمیت خروج از خانه این ابتکار عملی شد و با ارائه یکسری شرایط، امکان بازدید مستقیم برای علاقمندان و علاقمندان به بازدید از فرهنگ و تاریخ کشور را فراهم کرد.

عمیدی ​​با تاکید بر نگاه مثبت موزه ملی ارتباطات برای کمک به تقویت و زنده نگه داشتن موزه ها به عنوان یک بنای فرهنگی و نهادی نقش آفرین برای اشاعه تاریخ و فرهنگ کشور، گفت: علاوه بر ارائه موزه های مجازی به موزه های دیگر. وی با گشت و گذار و انتشار پست در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، در این زمینه نیز پیشرو بوده است.

وی همچنین به همکاری تورهای مجازی ۱۳ موزه ایران در نوروز اشاره کرد و گفت: این اقدام الگویی برای سایر موزه‌ها شده است تا در صفحات اختصاصی خود در قالب شبکه‌های اجتماعی تورهای مجازی ایجاد کنند.

انتهای پیام/