اخبار جامعه

آتش سوزی در پاساژ علاءالدین/ کسبه حریق را اطفاء کردند

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از اطفای حریق در گردنه علاءالدین خبر داد.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با خبر فوری، اظهار کرد: ساعت 02:51 بامداد امروز در مجتمع تجاری علاءالدین واقع در خیابان جمهوری، نبش خیابان حافظ، 25 مورد آتش سوزی و دود قرار گرفت. بلافاصله سه ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبان هیدرولیک و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: آتش نشانان به محض حضور در محل متوجه آتش سوزی در فروشگاهی در طبقه پنجم راهرو بر اثر اتصال برق به یخچال گازی شدند. این آتش سوزی بسیار کوتاه بود و با توجه به اینکه مسیر پیاده روی در طول این سال ها برخی از کارهای ایمنی لازم را انجام داده بود، یک حادثه کوچک بود و در این زمینه موثر بود.

ملکی ادامه داد: به گفته محیط بانان، این بار مجددا زنگ خطر به صدا در آمد و علاوه بر اطلاع رسانی به آتش نشانی، عده ای از کسبه و محیط بانان در طبقه پنجم حاضر شدند و با کپسول های موجود آتش خاموش کردند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان در محل حضور داشتند، بازرسی لازم را انجام و پس از اطمینان از رفع خطر، محل را به تاجر تحویل دادند.

وی با بیان اینکه ایمن سازی های نسبتا خوبی در سال های اخیر در منطقه انجام شده است، گفت: با وجود اینکه 100 درصد اقدامات هنوز انجام نشده است، دستورات لازم انجام شده و آتش سوزی هایی نیز در این منطقه رخ داده است. آتش نشانان خاموش شده اند.

وی ادامه داد: این نشان می دهد که مکانی مجهز به تجهیزات ایمنی می تواند از حوادث بزرگ و خسارات جانی و مالی جلوگیری کند. این رویداد نیز به خوبی پیش رفت و می تواند الگویی برای ساختمان های دیگر باشد.

انتهای پیام/