اخبار جامعه

حریق ساختمان اداری-تجاری در محدوده ستارخان

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران از آتش سوزی در ساختمان اداری تجاری خیابان ستارخان خبر داد.

سید جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار خبر فوری، اظهار کرد: ساعت 15:34 روز گذشته سه شنبه 23 تیرماه بر اساس سامانه 125 یک مورد آتش سوزی در یکی از ساختمان های اداری خیابان بهبودی، قبل از خیابان ستارخان رخ داد. بلافاصله به شهر تهران اعلام شد که سه ایستگاه آتش نشانی به همراه یک دستگاه خودرو حامل تجهیزات تنفسی و امکانات لازم به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: آتش نشانان در کمتر از 4 دقیقه در محل حاضر شدند و مشاهده کردند که در یک ساختمان 6 طبقه در دو طبقه زیرزمین دچار حریق شده است. این ساختمان برای کاربری اداری-تجاری در طبقه منفی 2 یک کارگاه مبل سازی 120 متری دارای آتش سوزی قرار داشت که در اطراف آن چندین انبار ساخته شده بود و صندلی ها و چوب های زیادی در محل ذخیره شده بود. این قسمت کاملاً آتش گرفته بود و گرما و شعله آتش در اطراف پخش می شد. دود و گرمای زیادی طبقات بالا را فرا گرفت و آتش در حال سرایت به طبقات دیگر و انبارهای منفی طبقه دوم بود.

ملکی ادامه داد: با وجود اینکه گرمای هوا بسیار زیاد بود و آتش زیر سقف رخ داده بود، اما آتش نشانان در همین شرایط با لباس و تجهیزات حفاظت فردی عملیات را آغاز کردند. آتش نشانان با مهار آتش از سرایت آن به طبقات بالا جلوگیری کردند.

وی افزود: حدود 30 نفر در این ساختمان حضور داشتند که بسیاری از آنها قبل از رسیدن آتش نشانان ساختمان را ترک کردند. پنج شش نفر نیز با کمک آتش نشانان ساختمان را ترک کردند. خوشبختانه در این حادثه به کسی آسیب نرسید، البته یکی از آتش نشانان مجروح شده و حال عمومی مساعد دارد.

سخنگوی آتش نشانان تهران گفت: آتش خاموش و گسترش یافت. این عملیات در ساعت 18:03 پایان یافت.

وی در پایان گفت: بارها پیش بینی کرده ایم که داشتن چنین مشاغل پرخطری در هر ساختمان جمعی که کاربری دارد بسیار خطرناک است و در آن ساختمان ها جایی برای آن مشاغل وجود ندارد. این نوع کاربران باید در اسرع وقت به سایر مناطق کم جمعیت منتقل شوند.

انتهای پیام