اخبار جامعه

مترو میزبان آموزش های شهروندی در حوزه مدیریت پسماند شد

در راستای توسعه فرهنگ شهروندی در مدیریت پسماند، تفاهم نامه فرهنگی بین سازمان مدیریت پسماند شهر تهران و شرکت های بهره برداری متروی تهران و حومه امضا شد.

به گزارش خبر فوری، مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، چهارشنبه ۲۴ آذرماه در مراسم تفاهم نامه ای که در شرکت بهره برداری متروی تهران برگزار شد، گفت: ۶۳ درصد از شهروندان تهرانی و حتی شهرهای اطراف پایتخت هستند. این گذر توسط مترو ساخته شده و این ناوگان بهترین مکان برای اجرای برنامه های فرهنگی در حوزه مدیریت شهری است چرا که روزانه بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از آن عبور می کنند.

وی افزود: ناوگان مترو تهران می تواند محلی برای توسعه آموزش شهروندی باشد و با تفاهم نامه ای که بین سازمان پسماند و شرکت مترو منعقد شده است در تلاش هستیم تا آموزش های شهروندی زیادی در شهر زیرزمینی ایجاد کنیم.

شایسته ادامه داد: در ناوگان مترو شاهد حضور همه اقشار جامعه با هر سلیقه ای هستیم که این توانایی بسیار خوبی برای اجرای برنامه های فرهنگی است و می توان از این توان مناسب برای شناسایی شهر نیز استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با بیان اینکه در مسیر فرهنگ سازی نیازمند استفاده از ابتکارات و الگوهای جدید و بدیع هستیم و تلاش داریم در دوره مدیریت جدید شرکت بهره برداری مترو تهران، آموزش شهروندی را در این ناوگان توسعه دهیم.

وی با اشاره به تشکیل کارگاه های آموزشی و کارگروه فرهنگی گفت: با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداران مترو در نظر داریم کارگاه های آموزشی در حوزه شهروندی برگزار کنیم، آموزش در زیرزمین شهر.”

وی گفت: شهردار تهران و اعضای شورای اسلامی شهر تهران بر این موضوع تاکید دارند و تلاش می کنیم از توانمندی های منحصر به فرد متروی تهران برای توسعه آموزش همگانی در سایر امور استفاده کنیم.

وی همچنین گفت: یکی از مشکلات کلانشهر تهران تفکیک زباله و زباله های خانگی از مبدا است که همواره مورد تاکید مدیران شهرداری بوده اما محقق نشده است، نتایج قابل قبولی است.
محمدمهدی عزیزی با بیان اینکه جلسات متعددی برگزار شده و تصمیم گرفته شد از طریق فرهنگ سازی شهروندان در این راستا قرار گیرند، اضافه کرد: وی تصمیم گرفت کارگروه آموزشی و فرهنگی در مدیریت سازمان پسماند شهر تهران راه اندازی کند. ناوگان متروی تهران برای ساخت این ساختمان فرهنگی.

وی ادامه داد: مشوق های زیست محیطی تنها هشت درصد زباله ها را حذف می کند و در نظر داریم از بقیه در خانه استفاده کنیم تا از طریق ایستگاه های مترو این مهارت و آموزش مدیریت پسماند را به شهروندان ارائه دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه وجود پسماندهای خانگی و شیرابه چهره شهر را آلوده کرده است و با این کار فرهنگی در نظر داریم آلودگی های چهره شهر را برطرف کنیم، تصریح کرد: پسماندها و شیرابه ها باعث آلودگی چهره شهر می شوند.

وی همچنین به تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت.
مدیر عامل شایسته شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه و عزیزی سازمان مدیریت پسماند شهر تهران تفاهم نامه یک ساله آموزش شهروندی امضا کردند.

انتهای پیام/