اخبار جامعه

رونمایی از واگن‌های جدید مترو مخصوص بانوان و کودکان

برای جلوگیری از ورود برخی مردان به واگن های زنانه، تهران و اپراتور متروی حومه، واگن زنانه و بچه گانه را با فضای بصری دیگری معرفی کردند.

به گزارش خبر فوری و به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ از واگن جدید طراحی شده ویژه بانوان و کودکان، فاطمه قاسم پور، رئیس دانشکده زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، سمیه رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی، مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران. و مهدی شایسته اصل، مدیرکل مترو تهران و حومه. روز چهارشنبه 7 دی ماه رونمایی شد.

مهدی شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در ابتدای این مراسم با بیان اینکه بانوان تهرانی به مترو اعتماد دارند و متروی ترافیکی تهران را انتخاب می کنند، گفت: قصد داریم رویکرد جدید را تغییر دهیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه 12 اتاق مادر و کودک در گذشته افتتاح شده اما تعطیل شده است، گفت: در نظر داریم 10 اتاق مادر و کودک دیگر را در ایستگاه های مترو افتتاح کنیم.

شایسته اصل درباره طراحی جدید واگن های زنانه و کودکان نیز گفت: بررسی ها نشان می دهد که کنتورها در 8 کشور پیشرفته واگن زنانه دارند. در متروی تهران نیز واگن های ویژه ای برای بانوان وجود دارد، اما همانطور که برای بسیاری از مسائل قوانینی وضع کرده ایم، باید حق رعایت کامل این موضوع را به رسمیت بشناسیم. باید شرایطی فراهم شود تا اتفاقات خوبی از نظر فرهنگی از سوی مسافران آقا رخ دهد.

برخی از این اتفاقات ناشی از مسئولیت مترو است، وی گفت: برای پاسخگویی بهتر به این موضوع باید حمایت هایی صورت گیرد تا ناوگان ایزوله شود و اربابان از ناوگان در زمان پیک استفاده کنند. زمان سفر

مریم اردبیلی مدیرکل امور بانوان استان تهران گفت: دیدن نیازها و مطالبات اقشار مختلف مردم از اصول مدیریت شهری است.

وی افزود: اگر در زندگی نیازهای فردی افراد را در نظر بگیریم به سمت مدیریت شهری انسانی تری پیش خواهیم رفت. به همین دلیل است که دیدن نیازهای زنان در مترو می تواند آرامش را برای زنان ایجاد کند.

رفیعی، نماینده مجلس شورای اسلامی تهران در گفتگو با شایسته اصل، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، گفت: نگران آرامشی هستم که به اجرای این پروژه ها توسط زنان در منطقه اضافه شود. شهر

وی افزود: این فضا باعث کاهش نابرابری‌های اجتماعی و ایجاد امنیت برای زنان شهروند در مترو می‌شود؛ بازگشایی اتاق مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو نیز نشان‌دهنده توجه مادران تهران به عنوان شهری برای مادران و کودکان است.

فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و نماینده مجلس شورای اسلامی در تهران در پایان گفت: اجرای طرح واگن بانوان اولین قدم در ایجاد فضای امن برای آنان است و باید شاهد اینگونه اقدامات بیشتر باشیم.

وی افزود: باید مطالبات شهروندان محقق شود و شورای شهر تهران موظف است با در نظر گرفتن ابعاد اجتماعی به این مطالبات پاسخ دهد. ما باید با اجرای این طرح ها و در همه زمینه ها احساس امنیت را برای زنان ایجاد کنیم.

وی همچنین پتانسیل مترو را برای نمایش لوازم داخلی عنوان کرد و گفت: امکان توسعه مراکز پشتیبانی به عنوان بازاری برای عرضه محصولات و محصولات خانگی در مسیرهای فرهنگی مترو را فراهم می کند و از دغدغه های بانوان پیشرو می کاهد.

گفتنی است در ابتدای این مراسم قطار که فضای بصری جدیدی در واگن بانوان داشت با حضور مسئولان و بانوان به صورت نمادین از ایستگاه شهر به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) حرکت کرد.

انتهای پیام/