اقتصادی

بهبود وضعیت آبگرفتگی‌ها و دفع فاضلاب در اهواز

خبر فوری/ خوزستان مدیر عامل آبفا کشور کشور با اشاره به وضعیت شبکه فاضلاب اهواز گفت: به شما اطمینان می دهم با کارهای خوبی که در این ماه ها انجام داده ایم، وضعیت ما هر روز نسبت به روز گذشته بهتر می شود و سعی می شود این وضعیت بهتر شود. در جلو.” بهره برداری از چندین عملیات اهواز برای اطمینان از موثر بودن این شبکه در شرایط شدید مانند بارندگی های آتی و شرایط مشابه.

حمیدرضا جانباز امروز 28 آذرماه در گفت وگو با خبر فوری، در بازدید از ایستگاه پمپاژ زکی زاده در شمال کمپلو و ایستگاه پمپاژ ولی عصر (عج) در جنوب کمپلو و خیابان اصلی کیانپارس، اظهار کرد: با توجه به شرایط خشکسالی و مشکلات این شهر. در سال های اخیر به ویژه پارسال این بارندگی باعث خوشحالی مردم و کشاورزان شده است.

وی افزود: در استان خوزستان به دلیل ریزبافت خاک و وجود شهرها در شمال استان و در مناطق جنوبی استان و در شهر اهواز بارندگی های خوبی را شاهد بوده ایم. در زمین مسطح

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ادامه داد: از اوایل بارندگی در خوزستان و منطقه جنوب اهواز از پروژه های اجرایی شرکت آب و فاضلاب بازدید کردم و هم اکنون 139 جبهه کاری شامل خطوط لوله، بازسازی ایستگاه های پمپاژ. و ایستگاه های پمپاژ در حال ساخت است که برای اولین بار در شهر اهواز ماشین آلات حفاری، لوله کشی و همه این موارد نسبت به سال های گذشته باعث بهبود تخلیه فاضلاب شده است.

وی گفت: اولین سفر ریاست جمهوری به استان خوزستان و تمرکز ایشان و وزیر نیرو بر پروژه فاضلاب اهواز بود تا مردم به ویژه در شرایط بارندگی مشکلاتی مشابه سال های گذشته نداشته باشند. اهواز تا به امروز بیش از 110 کیلومتر خطوط زهکشی تعمیر شده و تمامی ایستگاه های پمپاژ با بیش از 300 پمپ نصب شده در 186 ایستگاه راه اندازی شده است.

رئیس شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: به عنوان مثال منطقه شهید زکی زاده در سال های اخیر دچار آبگرفتگی شدید شده است و بازدید امروز تقریباً هیچ مشکلی نداشت و ایستگاه پمپاژ سایت نیز مشکلی نداشت. با پمپ های آماده و پمپ های یدکی پمپاژ می شود.

این جانباز افزود: ما می توانیم تضمین کنیم که کل سیستم در مناطقی که ایستگاه های لوله کشی و پمپاژ کار می کنند کار کند و دائماً فاضلاب را حمل کند.

وی گفت: شهر اهواز به دلیل روان بودن و نبود شبکه تخلیه آب های سطحی در بارندگی ها دچار مشکل شده و تلاش می کنیم آنچه را که در توان خطوط و سامانه های جمع آوری و انتقال فاضلاب است تخریب کنیم. آب سطحی کمک می کند.

مدیرعامل آبفای کشور گفت: در صورت تکمیل 100 درصدی پروژه فاضلاب اهواز، ظرفیت آن حدود 600 هزار متر مکعب در روز خواهد بود و با بارشی که در سال گذشته داشتیم، بیش از 10 میلیون متر مکعب در روز بود. . متر در چند ساعت، این شبکه مسئولیتی در قبال تخریب آب های سطحی ندارد و برای این منظور طراحی نشده است.

این جانباز گفت: به شما اطمینان می دهم با کارهای خوبی که در این ماه ها انجام داده ایم، وضعیت ما هر روز بهتر از روز گذشته خواهد بود و برای نوسازی ایستگاه های پمپاژ خط مقدم تلاش خواهیم کرد. خطوط جمع آوری و خطوط انتقال برای فعالیت این شبکه در شرایط بحرانی مانند بارندگی های آتی و شرایط مشابه موثر خواهد بود.

وی بیان کرد: همکارانم حاضر به فعالیت در اهواز و سایر نقاط استان به ویژه شهرستان های جنوبی هستند. تیم ها در مناطق مستعد سیل در حال فعالیت هستند و این روزها مانورهای بسیار خوبی انجام شده و خوشبختانه در این بارندگی ها شاهد هستیم که وضعیت نسبت به سال های گذشته بسیار بهتر بوده است.

انتهای پیام/