اخبار سلامت

التهاب و خارش پوست را با 7 روش تضمینی، درمان کنید

گاهی اوقات خارش پوست بدون دلیل شروع می شود، مشکلی که بسیار ناراحت کننده است و بیشتر اوقات فعالیت های روزانه فرد را مختل می کند. اگر به دنبال علت خارش هستید باید بگوییم که حتی پزشکان هم نمی توانند علل یکسانی برای این علائم و نشانه ها داشته باشند و باید آزمایش های مختلفی انجام شود. اما التهاب و آلرژی های پوستی جزو اولین مقصران این عارضه هستند که راه درمان آنها باید طبق دستور پزشک دنبال شود. اما این مقاله در مورد چگونگی خلاص شدن از شر خارش پوست است. با ما در یک سفر خارش دار همراه باشید تا یک کاوش خارش دار داشته باشیم.

  1. از کرم ها و لوسیون های با کیفیت استفاده کنید

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

شما باید لوازم آرایشی خود را از برندهای معروف انتخاب کنید. امروزه برخی از شرکت های خوب ایرانی در حال تولید محصولات خوبی در این زمینه هستند و این روزها با نرخ ارز و دلار بالا، انگیزه خوبی برای خرید لوازم آرایشی مرغوب هستند و اکنون می خواهیم برند و محصولات با کیفیت آنها را معرفی کنیم. انواع لوازم آرایشی گیاهی با قیمت مناسب. بنابراین برای کاهش التهاب و خارش پوست می توانید لوسین ها و کرم های گیاهی آنها را امتحان کنید.

  1. چای سبز مصرف کنید

یکی از درمان های خانگی برای بیماری ها و مشکلات پوستی به ویژه التهاب و خارش، استفاده از چای سبز است. این مایع سبز رنگ حاوی ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی است که دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است و آن را به یکی از بهترین راه ها برای درمان خارش تبدیل می کند. اما فراموش نکنید که مصرف چای سبز برای خارش و التهاب پوست باید به صورت محدود انجام شود در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و باعث التهاب پوست می شود. می توانید در حین نوشیدن چای سبز را پودر کرده و روی ناحیه آسیب دیده بگذارید و بعد از 5 دقیقه پوست را بشویید. یا برگهای چای سبز را بشویید و در آب بجوشانید و پس از جوش آمدن مخلوط را خنک کرده و روی پوست قرار دهید.

  1. لباس سبک بپوشید

پوشیدن لباس های سبک پوست را شاداب نگه می دارد و با حرکت هوا از احساس خارش می کاهد. معمولا لباس های نخی می توانند به حرکت بهتر هوا کمک کنند، بنابراین بهتر است از لباس های ساخته شده از مواد مصنوعی استفاده کنید. این لباس ها معمولا پوست شما را خارش و حساس می کنند.

  1. گیاه آلوئه ورا که برای همه شرکت های آرایشی و بهداشتی شناخته شده است

درمان التهاب و خارش پوست با ۷ روش تضمینی

آلوئه ورا و عصاره های آن به تسکین خارش پوست و همچنین درمان سوختگی، بریدگی و آفتاب سوختگی کمک می کند. بسیاری از محصولات آرایشی حاوی عصاره این گیاه هستند و به رفع خارش پوست، کهیر و قرمزی پوست کمک می کنند. به عنوان مثال هنگام خرید محصولات پوست و مو سینره، البته انواع اصلی آنها راه خوبی برای خداحافظی با التهاب پوست است. این محصولات با استفاده از عصاره آلوئه ورا و فرمولاسیون مناسب، نتیجه مورد نیاز را در مدت زمان کوتاهی ایجاد می کنند.

  1. دوش آب گرم

همچنین می توانید از آب گرم در وان و نمک حمام یا جوش شیرین در وان حمام استفاده کنید. خارش مزمن پوست را تسکین می دهد و دوش آب سرد می تواند پوست شما را تسکین دهد. در دوش آب گرم یا سرد، بهتر است از یک پاک کننده ملایم استفاده کنید و پوست را به طور کامل نشویید. سپس باید پوست را کاملا تمیز کنید. در نهایت می توانید پوست خود را به آرامی خشک کرده و از مرطوب کننده استفاده کنید.

  1. نوشیدن مقدار زیادی آب

نوشیدن آب زیاد به تسکین سریع علائم خارش و التهاب کمک می کند. 70 درصد بدن ما از آب تشکیل شده است که در سراسر بدن توزیع شده و برای حفظ گردش خون ضروری است. بسیاری از مشکلات پوستی، مانند آلرژی، اگر بدن خود را به درستی هیدراته نگه دارید، از بین خواهند رفت. معمولاً خارش پوست و آلرژی؛ آنها بیشتر از سایر پوست ها خشن تر هستند و رطوبت کافی دریافت نمی کنند. ضایعات پوستی آنها تشدید می شود و باعث ایجاد چین و چروک های دائمی روی پوست می شود.

نوشیدن آب به کاهش گرما و خنک شدن بدن و کاهش آلرژی های ناشی از تغییرات آب و هوایی کمک می کند. برای حفظ تعادل بدن باید متناسب با وزنتان آب بنوشید. مردان به ۲ تا ۳ لیتر آب در روز و زنان به دو و نیم لیتر آب برای حفظ فعالیت های خود نیاز دارند.

  1. مشاوره تخصصی، اولین قدم مهم

درست است که راه های خوبی برای کاهش التهاب و خارش پوست وجود دارد، اما در صورت افزایش خارش و تورم، خوددرمانی را قطع کنید و با پزشک متعهد و متخصص مشورت کنید تا کارهای لازم برای بهبود وضعیت شما انجام شود. به عبارت دیگر این مرحله اولین کاری است که برای بهبود اندام مهم و حساس (پوست) بدن انجام می شود.

نویسنده: وحیده امینی

* گزارش آکا