اقتصادی

راه حل های ساماندهی ساخت و سازها در ایران از زبان رئیس سازمان نظام مهندسی

خبر فوری/ کرمان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور راهکارهایی برای ساماندهی سازندگی کشور ارائه کرد.

احمد خرم شامگاه ۱۴ دی ماه از ارگ قدیم بم که امروز سالگرد زلزله ویرانگر بم و روز امنیت زلزله است بازدید کرد و افزود: شاهد بلاهایی مانند زلزله نباشیم.

وی ادامه داد: مجریان و ناظران نباید در سوریه کار کنند و متعهد باشند، بنابراین اگر مهندس قرآن کریم در دست راستش است باید در دست چپ خود قوانین و معیارهایی داشته باشد و هیچ کدام را زیر پا نگذارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه در صورت خرابی نباید ساخت و ساز انجام شود، تصریح کرد: طراحی ها باید طبقاتی باشد و سازه ها بر اساس ضوابط انتخاب شوند تا ساختمان دچار خرابی نشود. سقوط – فروپاشی. زلزله پنج ریشتری

وی درباره کمیسیون ماده 100 نیز گفت: در کمیسیون ماده 100 آمده است که بازرس یا شورای شهر ممکن است تخلف ساختمانی را گزارش کند و کار را متوقف کند. مضحک است که بنویسیم “می تواند برخورد کند، نمی تواند برخورد کند”.

خرم ادامه داد: خوشبختانه دولت و مجلس شورای اسلامی در صدد تغییر قانون اصل 100 هستند و در صورت تغییر آن قانون، متصدی امر باید به شورا اطلاع دهد و شورا نیز موظف به رسیدگی است. نیاز است.” وقتی یک ساختمان کامل ساخته می شود، هیچ کس قول نمی دهد آن را خراب کند.

وی اقتدار و سرعت عمل شورا را یکی از مهمترین ارکان پیشگیری از تخلفات می داند و می گوید: می بینیم که گاهی از گزارش فرد تا اقدام شورا حدود دو ماه طول می کشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: اگر مسئول شهرداری کوتاهی کرد باید با او نیز مقابله کرد و نباید از طرح های جامع، تفصیلی و مقررات ملی ساختمان غافل شد.

وی ادامه داد: اگر این موارد را جدی نگیریم، تخلفات ادامه پیدا می کند و شورا و سازمان نظام مهندسی نمی توانند جلوی تخلفات را بگیرند و با این اقدامات می توان ساخت و سازهایی را در کشور و بخشی از این امر ساماندهی کرد. وضعیت فعلی. پایتخت کشور میوه دیگری ندارد.

انتهای پیام/