اقتصادی

اُمیکرون بر دورنمای قیمت نفت ۲۰۲۲ سایه انداخت

تحلیلگران نفت پیش بینی خود را از قیمت نفت برای سال 2022 با توجه به موانع ناشی از گسترش نوع Omicron برای افزایش تقاضای سوخت و اشباع عرضه کاهش داده اند.

بر اساس نظرسنجی رویترز از 35 اقتصاددان و تحلیلگر، میانگین قیمت هر بشکه نفت برنت در سال جدید میلادی بین 73 تا 57 سنت پیش بینی شده بود که دو درصد کمتر از پیش بینی 75 تا 33 دلار بود. سنت در بازجویی نوامبر. بر اساس نظرسنجی رویترز در ماه اوت، این اولین کاهش در پیش بینی قیمت در سال 2022 بود.

متوسط ​​قیمت هر بشکه نفت آمریکا در سال 2022 بین 71 تا 38 دلار بوده که کمتر از پیش‌بینی 73 تا 31 دلار در ماه است.

نوربرت راکر گفت: «همراه با رشد آهسته تقاضای نفت، ادامه رشد عرضه و کاهش کمبود انرژی، ما شاهد تعادل گسترده ای در بازار نفت در سال 2022 خواهیم بود، بنابراین انتظار داریم قیمت ها کمتر از سطح فعلی باشد.» تحلیلگر بانک Julius Bauer.

نفت برنت که در حال حاضر حدود 80 دلار در هر بشکه فروخته می شود، در مسیر ثبت بالاترین رشد سالانه خود از سال 2009 با بهبود تقاضا برای سوخت قرار دارد.

با این حال، نوع جدید Delta Omicron Corona با سرعت بیشتری در حال گسترش است و کشورها محدودیت های تاج خود را تشدید کرده اند. پیروی از این محدودیت ها می تواند بهبود تقاضای سوخت را معکوس کند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA نیز گفت که بازگشایی جهان به محض عبور از موج ظاهر شدن Omicron بهبود خواهد یافت و به احتمال زیاد قیمت نفت تغییر خواهد کرد زیرا اوپک پلاس معامله گران را عصبی نگه می دارد زیرا تولید به تدریج رشد می کند.

وزرای اوپک پلاس این هفته برای بررسی سیاست تولید دیدار خواهند کرد. چهار منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که با نزدیک شدن قیمت نفت به 80 دلار، اوپک و متحدانش از جمله روسیه احتمالا به تدریج عرضه را افزایش داده و افزایش تولید 400 هزار بشکه ای در ماه فوریه را خواهند پذیرفت.

سورو سرکار گفت: در سمت عرضه، استراتژی اوپک پلاس و مذاکرات هسته‌ای ایران و آمریکا و روند بازیافت شیل نفت آمریکا نیز از عوامل تاثیرگذار خواهند بود، اما از نظر تقاضا برای پیش‌بینی بازار نفت در درجه دوم اهمیت قرار دارند. یک تحلیلگر در بانک DBS.

به گزارش رویترز، انتظار می رود تقاضا برای نفت تا سال 2022 بین 3.2 تا 6 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

انتهای پیام/