اخبار ورزشی

اجتماع سالم انسان را به کمال می‌رساند

به گزارش خبرنگار گروه خبر استان های خبرگزاری آنا از بیرجند، سید علیرضا عبادی آیت الله اندیشه در مراسم افتتاحیه این پروژه. تمدن دانشگاه های خراسان جنوبی و یادواره سرلشکر حاج قاسم سلیمانی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: انسان موجودی واقعی مثل اشرف نیست؛ بلکه انسان موجودی واقعی نیست. برعکس، بالقوه و استعداد، موجودی با قدرت انسان شدن است.

نماینده مردم خراسان جنوبی با بیان اینکه انسان باید استعداد انسان بودن را به تنهایی بیافریند، گفت: این استعداد بیرون از آن را امتحان کند. اگر دیگران دیکته ای می نویسند که کامل نیست، فی نفسه مبتنی بر علت و معلول است و شنیده ایم که انسان ذاتاً مدنی است.


بیشتر بخوانید:

راه اندازی بخش دانش آموزی طرح تمدن اندیشی


عبادی گفت: انسان مدنی البته به این معناست که در نظام خلقت انسان به گونه ای آفریده شده است که یکی از پیش نیازهای شکوفایی استعدادها باید در سایه جامعه باشد.

جامعه عامل تربیت انسان است

گفت: جامعه است که انسان را تغذیه می کند و او را به جایگاه واقعی خود می رساند، انسان بدوی یک امتیاز و یک کمبود دارد، نقص او این است که نمی تواند به کمال برسد، اما امتیاز او را دیگران نمی توانند بر او تحمیل کنند. دیر فرار است، در حالت تمدنی که انسان به صورت جمعی، شهری و اجتماعی زندگی می کند، مزیت او این است که اگر شرایطش را داشته باشد می تواند همه چیز را بیاموزد، اما مشروط است.

نماینده عالی خراسان جنوبی افزود: جامعه مقبولی نیست، جامعه مقبولی است که کمالات، علم، ادب، ایمان، اخلاق را ارائه می کند، طلاب و طلاب باید مطالعه کنند و تاریخ معاصر و اوضاع را بشناسند، همه چیز را بشناسند.

امام جمعه بیرجند گفت: کشورهای صاحب نام و شهرت همه دنیا را در قفس و زندانی کرده اند و از مفقود شدن ده ها هزار کودک پناهنده در همین کشورها خبر می دهند. اگر یک شب بچه های ما دیر به خانه برگردند، ماچی چه می شود؟ اما در کشورهای اروپایی کودکان پناهنده ناپدید می شوند، زنده می مانند، سیاستمداران در آن کشورها می گویند، اگر در سرما بمیرند، بهتر است به فرانسه یا لهستان بروند و این کشورهای معروف نه تنها تماشاگر، بلکه خالق هستند. این شرایط

عبادی ادامه داد: این تمدن کجاست؟ این تمدن به مراتب بدتر از وحشیگری است. چون دارند از بیابان فرار می کنند، اما این مردم هر کجا بروند تمام دنیا را می گیرند، همه چیز را از میانمار، نیجریه، اروپا، یمن، سوریه و فلسطین نابود کرده اند، فقط یک راه وجود دارد و آن راه است. پیام الهی پیامبر، خالق جهان و انسان، برنامه ای برای اتحاد انسان. اما باید جامعه ای باشد که به تمدن مطلوب دست یابد.

دانش آموزان را با یک طرح جدید مبتنی بر دین و دانش آشنا کنید

وی گفت: آرمان شما طلبه دین و معرفت، بازآفرینی نقشه است، همانطور که سردار بزرگوار شهید قاسم سلیمانی در نامه ای خطاب به خانواده خود نوشت: دوست ندارم تصور کنم لباس نظامی به تن داشته باشم. کردم، اما کردم، «لباس نظامی پوشیده بودم تا قاتلان را بکشم».

رئیس شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی افزود: انسان دوستدار خدا و اشرف مخلوق است، کرامت انسان از کعبه که مکتب انبیا است بیشتر است.

نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی گفت: تشکیل حکومت ولایت فقیه، ولایت انبیا که حق تصرف دارند، وقتی کسی در خواب است، حرام است. او شما را بیدار می کند، مگر اینکه شما اجازه داشته باشید یا به او محول شده باشید، با اینکه نمازش تمام شده است، حق ندارید بیدار شوید، یا اگر برای کسی ضرر مالی داشته باشد، باید خرج خوابش را بدهد. آگاه نیست

عبادی ادامه داد: در دین خدا باید حقوق و کرامت همگان حفظ شود. ما نه بزرگ داریم و نه کوچک و همه به یک اندازه حق دارند، حتی کمتر از آن، کسی را که گناه کبیره مرتکب شده است، بکشند. چون مغولها ابزار نداشتند; اما آنها ابزار داشتند.

وی گفت: تمدن معنای واقعی برنامه های دینی است، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی قیام مردمی علیه استبداد بین المللی فرصت بازگشت به مدرسه را می دهند نه پیروی از این پیامبران و ظالمان. هر چه می کشد و می خورد برای هر انسانی که حقش را بگیرد، اساس انقلاب اسلامی یعنی در این 40 سال یک سیلی هم به ما نخورده است. ما فقط باید از آن دفاع کنیم. اما در مقابل کفر به صورت جامع و به گونه ای که همه فرصت ها باید با ما مقابله کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی در خراسان جنوبی گفت: اولین گام پیروزی انقلاب اسلامی بود که نه در شرق کمونیستی و نه در غرب لیبرال قابل انعکاس نبود.

دولت ها مطابق سلیقه احزاب عمل کرده اند

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: استکبار در یک مقطعی استقلالی نبود. اما انشاءالله نهضت انقلاب اسلامی پیروز شد، ارتش تشکیل شد و دولت و مجلس و ارتش و قوه قضائیه داشت. اما اینها کافی نیست، ما دولت های مختلفی را پشت سر گذاشته ایم. اما مشکل ما این است که دولت ها طبق قانون اساسی عمل نکردند. برعکس، بر اساس جوانب و سلیقه خود عمل می کردند.

وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بارها به این موضوع اشاره کرده اند. اما خیلی ها از قانون خود سوء استفاده کردند و به دشمن آسیب زدند که باعث شد دشمن به اقتصاد و فرهنگ ما هجوم بیاورد و بعد از نهضت و انقلاب و قانون و نظام اسلامی باید به حکومت اسلامی برسیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: یکی از شرایطی که می تواند جامعه را ارتقا دهد، جامعه سالم است، بازی کردند، بعد جلو می رویم.

ولی فقیه، سخنگوی خراسان جنوبی گفت: مردم باید در دامان حکومت اسلامی رشد کنند، نه دولتی که برای فرهنگ مردم گران و مضر باشد. آن وقت ما نمی توانیم آن را تحمل کنیم. مردم به زور به بهشت

امام جمعه بیرجند ادامه داد: جامعه اسلامی محصول کار فنی، علمی، فرهنگی و سیاسی ایجاد تمدن اسلامی است و زمانی که جامعه اسلامی محصول دولت اسلامی باشد، از همه اقشار می‌توان انتظار داشت.

عبادی بیان کرد: این دستوری که در گام دوم انقلاب اسلامی به آن اشاره شده یک دستور علمی است که تمدن اسلامی به دنبال آن است، این مراحل باید یکی پس از دیگری طی شود، تمدن اسلامی یعنی جامعه اسلامی در جامعه ما به جایگاهی برسد. بدون آموزش خاص به دنیا می آیند و می آیند و بزرگ می شوند، جامعه به خودی خود انسان است.

جامعه اسلامی زمانی پدید می آید که کودکان سبک زندگی اسلامی را بیاموزند

وی افزود: جامعه اسلامی در حال ظهور است، همانطور که یک کودک فارسی در خانواده های ترک فارسی صحبت می کند، وقتی در بین ترک ها ترکی صحبت می شود، کودکان خود به خود توسط اعراب عربی می شوند، کودکان در آن جامعه اسلامی خود به خود سبک زندگی و ارزش های اسلامی را بیان می کنند. کمالات را می آموزند.»

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: جامعه عادل وقتی به تمدن می رسد همه را رشد می دهد و همه را مثل خورشید نور می دهد، شما فرزندان و دختران حاج قاسم سلیمانی هستید و این شهید بزرگوار فداکار است. این مکتب و به آن آرمان رفت.همه در آغوش حاج قاسم هستند، او فقط خیر می بیند، هیچ بدی در زندگی شهید سلیمانی نبوده است.

امام جمعه بیرجند گفت: طلاب و دانشگاهیان باید آرزوی حاج قاسم را در مقابل همه مفسدان و زورگویان و ظالمان محقق کنند اما رهبر انقلاب اسلامی گام دوم انقلاب را نوشتند که الهام است.

عبادی ادامه داد: برگزاری یک انتخابات سالم و نتیجه اتفاقات سختی بود، اما در شرایط سخت ولیعهد، در دو قله شیوع ویروس تاج، شیوع آن آرام شد و آنها ساخته شدند. با این انتخابات خوب.” در کنار دو قوه دیگر برای حل مشکلات به سراغ مردم آمده اند و شما می توانید به آرمان تمدن اسلامی دست یابید و از حکومت اسلامی و جامعه اسلامی عبور کنید.

نماینده ولی فقیه خراسان جنوبی گفت: دشمنان و دشمنان آنقدر به مردم ما آسیب رسانده اند که آنها را خسته کرده اند. اما مردم همه سختی ها را تحمل کردند و از این زحمات میوه شیرین را درو کردند. اما منتظر ابتکار شما فرزندان حاج قاسم هستیم پس از 40 سال تلاش منتظر ایجاد تمدنی هستیم که بوی ورود حضرت مهدی (عج) را ببرد.

او سرباز ولایت حاج قاسم بود

پیش از این، سید حسن هاشمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی در پیامی شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را به مناسبت سالروز شهادت سردار سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی تسلیت گفت. تیم دانشجویی حاج قاسم از دیدار ویژه و زحمات ارزشمند ایشان در برپایی این نمایشگاه فرهنگی تشکر و قدردانی کردند.

هاشمی با اشاره به مجاهدت های خالصانه شهید سلیمانی ساردینی گفت: حاج قاسم از سربازان استان بود و عمر گرانقدر و پر برکت خود را در راه خدا و امام اطهار سپری کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و بیرجند گفت: تبیین ابعاد مدرسه حاج قاسم برای نسل جدید و آینده کشور اسلامی ما ضروری است.

استادان از ایده ساختن تمدن استقبال کردند

در این مراسم حجت الاسلام محمدعلی جعفری رئیس هیئت علمی دانشگاه های استان خراسان جنوبی نیز به بیان اهداف و گزارش های اقدامات انجام شده در طرح تفکر تمدن اسلامی پرداخت و محتوای این طرح را برجسته کرد. بر اساس کتابی جذاب و کاربردی نوشته شده است. پروژه خوب بود

وی افزود: دور دوم این طرح با پیرمرد 250 ساله مقام معظم رهبری بر اساس کتاب آغاز می شود.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده قائم مقام مدیر عامل دانشگاه آزاد خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار آنا در بیرجند، اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح ایجاد و گسترش نگرش تحول آفرین و تمدن ساز در بین معلمان و دانشجویان است. .

وی افزود: این طرح ابتدا به اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان و سپس توسط سایر اساتید دانشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/4117/4062/