اقتصادی

بورس در کانال یک میلیون و ۳۰۰ به نفس نفس افتاده است!

هر چند وعده و وعیدها حکایت از صعود بورس به کانال یک میلیون و 700 هزار واحدی داشت، اما حدود دو هفته پیش شاخص کل بورس نتوانست از کانال یک میلیون و 300 هزار واحدی و روحیه بازار عبور کند. در این کانال حساب می شود !

به گزارش خبر فوری، کمتر از یک ماه پیش یکی از مسئولان کشور سیگنال ۱.۷ میلیون واحدی ارسال کرد. بازار. مشخص نیست این رقم بر چه اساسی اعلام شده است و دور از انتظار بود که محقق شود. این مشکلی است که روند معاملات یک ماهه اخیر در بازار سرمایه را تایید کرده و روزهای بورس در بهترین حالت کاهش یا تغییر یافته است!

این هفته نیز از این قاعده مستثنی نبود و شاخص کل بورس همچنان در کانال 1.3 میلیون واحدی قرار داشت. در واقع بازار سهام هفته را با فراز و نشیب آغاز کرد و شاخص کل بورس این هفته به نیم ساعت معاملات رسید و به یک میلیون و 367 هزار واحد رسید، اما در ساعات اخیر این روند کاهش یافته است. و در نهایت 751 واحد به یک میلیون و 362 هزار واحد سقوط کرد. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 28 واحد افت به رقم 18 هزار و 374 واحد رسید.

شاخص کل بورس در دومین روز هفته با افت با 25 هزار و 680 واحد به رقم یک میلیون و 336 هزار واحد رسید. شاخص کل فرابورس نیز در روز یکشنبه روند نزولی را نشان داد و شاخص کل این بازار با 256 واحد افت به رقم 18 هزار و 117 واحد رسید.

روز دوشنبه شاخص بورس صعودی کرد اما این تلاش بی‌نتیجه بود و در اولین ساعات معاملات شاخص یک میلیون و 336 هزار واحد بود اما در ساعات میانی به 4 هزار و 180 واحد یک میلیون و 330 هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل فرابورس نیز در آن روز با افت 99 واحدی به رقم 18 هزار و 18 واحد رسید.

بازار سرمایه روز سه شنبه سرنوشتی مشابه روز دوشنبه داشت و شاخص کل بورس روز خود را تغییر داد و توانست در نیم ساعت معاملات با یک روند نزولی در ساعات پایانی و در نهایت به یک میلیون و 338 هزار واحد صعود کند. با افزایش 1928 واحدی در یک و 334 هزار واحد قرار گرفت. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 47 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 65 واحد رسید.

بازار سهام هفته را با نوسان به پایان رساند. بنابراین روز چهارشنبه شاخص کل بورس که در ساعات میانی معاملات توانسته بود تا سطح یک میلیون و 335 هزار واحد صعود کند، در چند ساعت گذشته روندی نزولی داشت و نتوانست با روند صعودی همراه شود و 420 واحد سقوط کرد. یک میلیون و 334 واحد وجود دارد. در سوی دیگر بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس با 36 واحد افزایش به رقم 18 هزار و 101 واحد رسید.

رئیس جمهور در هفته جاری در حالی که بازار سرمایه با نوسانات و رکود مواجه است با اعلام برخی بندهای لایحه حمایتی بورس در لایحه بودجه موافقت کرد. تصمیمی وجود داشت اما این بازار همچنان با ابهاماتی مانند نتیجه مذاکرات و نرخ دلار دست و پنجه نرم می کند.

انتهای پیام/