اخبار عمومی

هجوم ملخ‌های صحرایی به کشور از اواخر اسفندماه

به گزارش پایگاه خبری،

بر اساس اعلام وزارت جهاد کشاورزی؛ سعید معین با بیان اینکه به دلیل شرایط جوی ورود ملخ های بیابانی از اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه به کشور آغاز می شود، گفت: امسال با طاعون تگرگ بیابانی 80 هزار هکتار در کشور مبارزه می شود.

مدیرکل دفتر حفظ نباتات و آفات عمومی افزود: بارش های طبیعی در شبه جزیره عربستان و بارندگی های بالاتر از حد متوسط ​​درازمدت در مناطقی از شبه جزیره مانند عمان و جنوب ایران، شرایط رشد و تغذیه گیاه این آفت و انتظار حمله به استان های هرمزگان، بخش هایی از بوشهر و نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان.

وی گفت: در صورت چرخش هوا از اقیانوس هند به شبه جزیره عربستان و ورود بعدی ملخ‌های بیابانی به کشور، فاز دوم جنوب استان فارس، جنوب کرمان و بخش‌های عمیق‌تر استان سیستان و بلوچستان را مورد حمله قرار می‌دهد. از طریق این طاعون

معین در خصوص اعتبارات مبارزه با دوچرخه سواران تصریح کرد: از 50 میلیارد تومان مصوبه مردادماه برای مبارزه با این طاعون، 10 میلیارد تومان در پایان شهریور ماه به سازمان حفظ نباتات کشور اختصاص یافت که این مبلغ نیز بوده است. بر اساس سطح 10 روز قبل.دقیقات مبارزه برای تامین سموم، سمپاش و سایر لوازم بین استان ها توزیع شد.

وی افزود: 40 میلیارد اعتبار باقی مانده نیز در نیمه دوم بهمن ماه پرداخت و در استان توزیع می شود.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: حدود 33 درصد محصولات کشاورزی و باغی در استان های جنوبی کشور تولید می شود و تن ها محصول کشاورزی در خطر است.

وی گفت: ناوگان سمپاش برای مبارزه با دوچرخه سواران استفاده می شود و می توان هر روز در سطح 50 هزار جریب با سمپاش های ulv مبارزه کرد.

معین از استان های جنوبی کشور خواست از همه امکانات و توانمندی های خود اعم از استاندار، نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج برای مبارزه با سنجاب ها استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، تحقیقات نشان می دهد با ورود ملخ های صحرایی به یمن، عمان و «لرد الخالی» به ایران، مسیر حمله ملخ های بیابانی از عربستان سعودی به ایران تغییر کرده است. اما اکنون عربستان از شمال غرب ایران از محلی به نام تبوک، ریاض و جده وارد می شود که استان های خوزستان، بوشهر و ایلام را تحت تاثیر قرار می دهد.

طبق آمار سال 1377 هجوم ملخ بیابانی توسط سازمان حفظ نباتات کشور در استان های جنوبی کشور به ثبت رسید و نزدیک به یک میلیون هکتار با آن مبارزه شد.

در 30 بهمن 1376 مبارزه با رانش کویر در زمینی به مساحت 750 هزار هکتار در 9 استان از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگ، کرمان در جنوب، بوشهر، فارس، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و … آغاز شد. جنوب. خراسان.

علف های هرز صحرایی با تغذیه از سبزی های مختلف، جنگل ها، باغات، علوفه، غلات، صیفی جات و مراتع را از بین می برد و به دلیل قابلیت بالای تخریب، باعث قحطی در منطقه مهاجمان می شود.