اخبار جامعه

زالی: مثبت شدن تست‌های PCR مراجعان سرپایی نشان از چرخش بالای اُمیکرون دارد

شهيد بهشتي رئيس دانشگاه علوم پزشكي با اشاره به شيوع بالاي بيماري عروق كرونر با سويه آميكرون، تاكيد كرد: افزايش و مثبت بودن آزمايش‌هاي PCR نشان‌دهنده گردش بيشتر ويروس در بيماران سرپايي است.

به گزارش خبر فوری، دکتر علیرضا زالی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته در استان تهران تعداد مبتلایان جدید به 250 نفر رسیده و 142 بیمار جدید در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند، گفت:

وی با توجه به اینکه تعداد بیماران بستری در تشخیص تاج تهران به 2 هزار و 357 بیمار می رسد، خاطرنشان کرد: از این تعداد حدود 699 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

به گفته رئیس دانشگاه، تعداد مراجعه کنندگان به درمانگاه های سرپایی و سرپایی تهران در شب گذشته 15 هزار و 850 نفر بود.

زالی خاطرنشان کرد: در مجموع 48 درصد از تست‌های PCR تهرانی‌هایی که به مراکز درمانی یا سرپایی مراجعه کرده‌اند در هفته گذشته مثبت بوده که نسبت به هفته قبل بین 10 تا 15 درصد بوده است.

وی گفت: افزایش تست های PCR مثبت در کلینیک های سرپایی نشان دهنده گردش بیشتر ویروس است.

رئیس دانشگاه نسبت به شیوع بالای کرونا هشدار داد و خواستار رعایت دقیق بروشورهای بهداشتی، استفاده از ماسک، پشت بام و ازدحام جمعیت به ویژه برای سومین بار واکسیناسیون سریعتر شد.

به گزارش شهید بهشتی از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر زالی گفت: یک میلیون و 400 هزار نفر و در مجموع 10 میلیون و 520 هزار نفر در دور اول واکسینه شدند.

انتهای پیام/