اقتصادی

بهار کم بارشی خواهیم داشت

به گفته وزیر انرژی ، پیش بینی های مربوط به فصل بهار نیز نشان می دهد که میزان بارندگی در این فصل در مقایسه با متوسط ​​بلند مدت بیش از 40 درصد کاهش می یابد.

به گزارش خبر فوری ، رضا اردکانیان امروز در کنار جلسه هیئت دولت اظهار داشت: در مجموع سال 1499-1399 سالی است که میزان بارندگی در مقایسه با متوسط ​​بلند مدت نسبتاً کم است. اگر میزان بارندگی طبیعی را 12 ماه ، در مجموع 250 میلی متر فرض کنیم ، امسال این میزان حدود 170 تا 180 میلی متر کاهش می یابد.

به گفته وی ، خوشبختانه چون ما از این وضعیت آگاه بودیم ، تصورات مربوط به سدهای بندها بسیار دقیق و دقیق بود ؛ بنابراین اکنون حجم آب در مخازن سد کشور فقط 10٪ کمتر از سال گذشته است و 40٪ کمتر نیست.

وزیر نیرو ادامه داد: مردم باید بخش عمده مصرف كننده در كشاورزی را رعایت كنند ، و دستورالعمل ها و توصیه های مقامات مربوطه را در مناطق خاصی از محصولات ممنوع و غیر آبیاری و روش های آبیاری و بخش های داخلی مانند همیشه دنبال كنند. “در مصرف ، به طوری که تابستان را می توان به آرامی و به روشی کنترل شده ترک کرد.

اردکانیان درباره میزان بارندگی گفت: از اول آنلاین تا پایان سال که نیمی از سال مرطوب می گذرد ، میزان بارندگی در مقایسه با متوسط ​​بلند مدت 33-34 درصد کاهش یافته است.

وزیر انرژی در مورد تعرفه های آب و برق گفت: “تحت الگوی مصرف ، کسانی که مصرف عادی دارند و تعرفه های آب بیش از هفت درصد افزایش نمی یابند.” با این حال ، سال گذشته ، قطعنامه دیگری از ابتدای ماه نوامبر با عنوان “برق امید” و از ابتدای ژانویه تحت عنوان “آب امید” صادر شد. قابل تقدیر است

انتهای پیام