اخبار سلامت

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیرعامل MDA در بیانیه‌ای گفت: «تصاویر گرفته‌شده توسط ماهواره‌های ما، همراه با سایر منابع تصویری از شرکت‌های تجاری رصد زمین که توانایی کنترل، ادغام و تجزیه و تحلیل آب و هوا را دارند.» -تاریخ گزارش های اطلاعاتی برای اوکراین.

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از قابلیت‌های رادار ماهواره‌ای خود در این تلاش‌های بین‌المللی حمایت کنیم و به انجام هر کاری که در توان داریم برای کمک به دولت اوکراین برای حفاظت از شهروندانش ادامه دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners، به اختصار MDA، یک شرکت چند ملیتی ارتباطات و فناوری کانادایی است. این شرکت شعبه های متعددی در سراسر کانادا و ایالات متحده دارد. محصولات اصلی این شرکت عبارتند از Canadarem، مورد استفاده توسط شاتل فضایی ناسا، و همچنین Canadarem 2 و Dexter، مورد استفاده توسط ایستگاه فضایی بین المللی.

“Canadarm” مجموعه ای از بازوهای مکانیکی است که بر روی شاتل های فضایی و ایستگاه های فضایی برای جابجایی محموله ها و اشیاء بیگانه در پیاده روی های فضایی نصب شده اند. این ابزار توسط آژانس فضایی کانادا طراحی و ساخته شده است.

قابلیت های رادار “MDA” فوق العاده است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه فضاپیمای صورت فلکی رادارست که در ژوئن 2019 بر فراز موشک فالکون 9 اسپیس ایکس پرواز کردند، ساخته است. مدارهای زمین پرتاب شدند.

بیانیه کوتاه گرینلی مشخص نکرد که MDA چه تصویری از ماهواره های دیگر شرکت ها خواهد دید.

چند گزینه وجود دارد. برای مثال، Capella Space کلرادو، از “SAR” اوکراین در حملات روسیه در 24 فوریه عکس گرفت و Maxar Technologies، فضاپیمای Planet And BlackSky، از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن عکس گرفت. Maxar به تازگی مجموعه ای از عکس ها را منتشر کرده است که نشان می دهد آسیب به خواربارفروشی ها، خانه ها و سایر ساختمان ها وارد شده است. غیرنظامیان وارد شهر محاصره شده ماریوپل در اوکراین شده اند.

46