اقتصادی

آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر ۲/پیشرفت خوبی در پرتاب ماهواره بدست آوردیم

رئیس دانشگاه امیرکبیر از آغاز ساخت فاز اول ماهواره امیرکبیر 2 خبر داد و گفت اگر هزینه و بودجه ساخت احداث شود ، تا سه سال آینده آماده می شود.

دکتر سید احمد معتمدی در گفت وگو با خبر فوری وی ضمن ذکر این موضوع ، آخرین وضعیت ساخت ماهواره امیرکبیر 2 را ذکر کرد و اظهار داشت: یکی از قراردادهای منعقد شده در پایان سال گذشته مربوط به ساخت ماهواره امیرکبیر 2 بود که فاز اول آن با حمایت آژانس فضایی آغاز شد. .

وی تصریح کرد: ساخت ماهواره امیرکبیر 2 از نظر سرمایه گذاری نیز گسترده است و صدها میلیون نفر هزینه آن را در بر دارد. زیرا این یک ماهواره پیشرفته است که از نظر فناوری و فناوری با ماهواره هایی که تاکنون ساخته شده اند فاصله زیادی دارد. بنابراین ، زمان ساخت و هزینه آن زیاد است و مرحله اول ساخت آن آغاز شده است.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تأکید بر اینکه ساخت ماهواره امیرکبیر 2 یک برنامه 5 ساله است ، گفت: اگر بودجه داده شود ، ساخت آن ممکن است در سه سال آینده به اتمام برسد ، اما به طور معمول کار خود را می گیرد و سرمایه گذاری برای ساخت آن ماهواره فرض می شود.

دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: سیاست خوبی برای استفاده از توان دانشگاه ها در ساخت ماهواره اتخاذ شده و ماهواره هایی که ساخته شده اند تاکنون موفق نبوده اند. پرتاب این ماهواره ها فقط ناکام ماند و آن هم در اختیار دانشگاه ها نیست. به عنوان مثال ، ماهواره امیرکبیر 1 که پرتاب شد در چند دقیقه حضور در آسمان موفق بود ، اما پرتاب آن دشوار بود.

رئیس دانشگاه امیرکبیر با تأکید بر موارد زیر اظهار داشت: البته در این زمینه پیشرفت های خوبی حاصل شده است. با این حال ، هیچ یک از این ماهواره های ساخته شده توسط ما یا سایر دانشگاه ها مشکلی نداشته اند. ممکن است بعد از دو سال حضور در مدار با مشکل روبرو شده باشند اما در مراحل اولیه مشکلی وجود نداشت. خوشبختانه او در ابتدای سال در مدار مرکزی موفقیت های زیادی کسب کرد و این نکته خوبی است و امیدوارم عکس های بعدی نیز با موفقیت همراه باشد.

انتهای پیام