اخبار عمومی

داستان دروازه‌های داربی – خبر فوری

شاید مهمترین سوال در دربی این باشد که چه کسی دروازه بان نیست.

به گزارش خبر فوری، فوتبال 360 او نوشت: “درها همیشه توسط مهم ترین افراد اداره می شوند.” می خواهد دروازه ورود به شهر باشد که باید به عهده ارتش و مسئولان شهری باشد و می خواهد دروازه گروهی باشد که حفاظت از آنها به گروه اول سپرده شود. دروازه ها ورودی، مسیر فتح هستند و بنابراین باید از بتون و فولاد ساخته شوند. البته در فوتبال وقتی خبری از این مواد نیست و یک در و چند تیر هست، باید یک مرد فولادی جلوی آنها قرار بگیرد. مردی که کمتر دیده می شود. نام و جایگاه او در سیستم تیمی، تاکتیکی و تکنیکی نیست، بلکه همه سیستم ها و تاکتیک ها فقط به دروازه ها ختم می شود و بعد باید مانند یک سوپرمن به میدان بیاید. تیم او در دربی سوپرمن روز پنجشنبه چه کسی خواهد بود؟ اگر در 22 هفته گذشته به دنبال پاسخ این سوال باشیم، شاید جواب آبی باشد، اما کیست که نداند دربی متفاوت و متفاوت از دربی قبلی است.

حسین حسینی دست های چسبیده

در شروع فصل، هیچ اطمینانی در مورد اولین بودن او وجود نداشت. رشید مظاهری باتجربه یا علیرضا رضایی جوان هم همین فرصت را داشتند که داخل در بایستند. حسین حسینی اما بار دیگر با انگیزه به دورانی بازگشت که اعتماد کادر فنی را به خود جلب کرده بود و به خوبی توانسته بود به آن اعتماد درون دروازه پاسخ دهد. امروزه در مقابل رقیب قدرتمندی به نام مهدی رحمتی تعداد کلینیک ها بیش از پیش افزایش یافته و شباهت زیادی به دورانی دارد که رحمتی محکم تر روی صندلی می نشست. حسینی اکنون با 14 گل در صدر جدول قرار دارد اما به دنبال گل های مهم تری است. این بار با این اعداد نمی خواهد رکورد این دروازه بان و آن دروازه بان را بشکند، فقط جام می خواهد. جایی که قرار است به عنوان کاپیتان آبی ها ارتقا یابد. حسینی باید چسب دستانش را تا پایان فصل چند برابر کند. هر توپی که او از دست بدهد در نهایت می تواند منجر به افتادن جام از دستش شود و چه کابوس بزرگتری برای او و هوادارانش. با شش گلی که حسین حسین در این فصل به ثمر رساند، تعداد گل های خورده در لیگ برتر به عددی سه رقمی تبدیل شد. اما این برد او را به بهترین دروازه بان ایرانی تاریخ لیگ برتر تبدیل کرد! نفر اول آبی ها به همراه دهسوس دروازه بانانی هستند که بیشترین تعداد گل را در این دیدار به ثمر رسانده اند. حسینی 122 بازی برای هواداران انجام داد و صدمین گل را به ثمر رساند تا رکورد دروازه بان سابق خوزستانی استقلال را به نام خود ثبت کند. حالا با این همه آمار و رکوردهای خوب، او باید در دربی را بسته نگه دارد تا کار فرهاد مجیدی برای قهرمانی و قهرمانی در مسابقات هموارتر شود.

حامد لک: من بازیکن دربی هستم

حامد لک برخلاف جفت آبی خود فصل را با شانس 100 درصد اول شروع کرد. بوژیدار رادوشوویچ یا هر دروازه بان دیگری از پرسپولیس نتوانست موقعیت او را متزلزل کند. اتفاقی که الان افتاده و اگر او هنوز شانس اول حضور در دربی را دارد، به این دلیل است که جانشین او مشخص نیست، اما دربی یک فرصت ویژه برای حامد لک است. فرصتی برای بازیابی همان اقتدار ابدی برای خود و درگاهش. شاید حامد لک از رکوردهای این فصل و بر اساس اعداد ثبت شده صحبت می کند، اما او بازیکن دربی است. او 330 دقیقه است که در دربی گلی دریافت نکرده و اگر در بازی پنجشنبه گل نخورد، رکورد نلسون را خواهد شکست. نلسون برزیلی 405 دقیقه مقابل استقلال در تاریخ دربی ها ثبت شده است. شاید او وجه مشترک هواداران و پیشکسوتان قرمز و آبی این روزها باشد. بحثی که چندان دوستانه و قابل اعتماد نیست، اما خود انتقاد و انتقاد می تواند موتور محرک دروازه بان باشد، همانطور که قبلاً نشان داده می تواند سدی آهنین در برابر مهاجمان حریف باشد. حامد لک دومین دروازه بان تاریخ لیگ برتر از نظر تعداد دفعات تور خواهد بود. آماری که موید توانایی های او به عنوان مدافع اول سرخ هاست. لک با کاهش میانگین 2.1 بازی، کات های بیشتری نسبت به حسینی با 1.8 امتیاز کاهش داشت. این آمار نشان می دهد که نمی توان دروازه بان این تیم را در تمامی گل های پرسپولیس مقصر دانست و قسمت زیادی از کلینیک های حسینی مدیون فاز دفاعی قوی این تیم است. با این حال هر گلی که از خط دروازه رد شود مقصر اصلی است و در این بازی چه کسی می تواند خود را از این نقش دوست داشتنی نجات دهد؟

انتهای پیام/