اقتصادی

حدادی: یکی از الزامات کیفیت‌بخشی به تولید حرکت دانش‌محور است

یکی از اعضای کمیسیون و شورای امور داخلی کشور به مجلس شورای اسلامی گفت: تحصیلات تکمیلی و اعتماد به جوانان می تواند بستر مناسبی را برای تولید ملی با کیفیت لازم و سپس ایجاد اشتغال فراهم کند.

علی حدادی در گفت وگو با خبر فوری، با اشاره به انتصاب مقام معظم رهبری به عنوان «تولید» در سال 1401 اشاره کرد. دانش بان گفت: یکی از مهم ترین موضوعاتی که در سال 1401 نیازمند توجه جدی و واقعی است، شعار سالی که حضرت آقا مطرح کردند، اشتغالزایی است. در طول سال‌ها بحث اقتصاد در اولویت اول اسامی مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و امسال نیز ایجاد تولید و اشتغال دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته است.

تولید دانش بنیان منشأ رونق اقتصادی است

وی افزود: تولید ملی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید جدی گرفته شود. تولید ملی منبع شکوفایی اقتصادی و توسعه پایدار است. اگر بخواهیم به معنای واقعی به خودکفایی برسیم باید به کیفیت تولید ملی توجه ویژه ای داشته باشیم و آن را ارتقا دهیم. یکی از الزامات تولید و کیفیت ملی، تولید یک حرکت دانش بنیان، پژوهش محور و علمی است.

نماینده مردم طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی گفت: اشتغال فارغ التحصیلان جوان ما در رشته های مختلف یکی از دغدغه های جامعه امروزی است. باید بستر لازم برای ایجاد کسب و کارهای دانش بنیان ایجاد شود. تولید مبتنی بر دانش و در راستای نهضت پژوهشی می تواند موجب توسعه کشور شود.

وی همچنین تاکید کرد: یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی، حرکت دانش بنیان است. مجلس شورای اسلامی می تواند در این زمینه موثر باشد. ما در سال 1400 قوانینی را که مانع آن می شد لغو کردیم و قوانین لازم برای آن را تصویب کردیم. سعی کردیم ریل و سکوی لازم را برای حمایت واقعی از تولید دستگاه های اجرایی فراهم کنیم. تولید هم در شرکت های دانش بنیان و هم در پارک های علم و فناوری و هم در کشاورزی می تواند موثر باشد. تحول بخش کشاورزی نیز نیازمند حرکت های دانش بنیان است.

او اضافه کرد: حرکتی دانش بنیان است که می تواند ما را به خودکفایی برساند و زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.رسیدن به خودکفایی نیازمند حرکت دانش بنیان در کشور است. این راهی است که برای جوانان ما فرصت های شغلی فراهم می شود. ایجاد گلخانه های مختلف توسط شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی و همچنین تمرکز بر صنایع تبدیلی کشاورزی از موضوعات مهم است. متاسفانه امروز خام فروشی محصولات کشاورزی به ضرر کشور است و باید یک جایی جلوی آن گرفته شود. با حرکت دانش بر اساس صنایع تبدیلی کشاورزی می توان از این ضرر جلوگیری کرد.

اولویت مجلس رفع موانع تولید دانش بنیان است

نماینده مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان با بیان اینکه در سال 1401 اولویت اول مجلس رفع موانع تولید دانش بنیان و اشتغال زایی خواهد بود، تصریح کرد: در سال 1401 باید در سال 1401 در دستور کار مجلس قرار گیرد. برای جلوگیری از رشد نقدینگی در سطح جامعه باید بر تولید تمرکز کنیم. از طرفی با حرکت تولید دانش بنیان کالای صادراتی خواهیم داشت. امروزه علاوه بر تامین نیاز کشور، کالاهای صادراتی نیز باید تولید شود. قطعا در بخش صادرات باید به کیفیت توجه ویژه ای شود که این امر با دانش موجود در کشور امکان پذیر است. انشاالله در سال 1401 گام های مفیدی توسط دولت و مجلس در این زمینه برداشته می شود. مهمترین مولفه اعتماد به مردم است. اگر به مردم اعتماد کامل داشته باشیم موفق می شویم.

حدادی در پایان اظهار داشت: علاوه بر تولید دانش بنیان، باید به موضوع آمایش سرزمین نیز توجه ویژه شود. اگر در حوزه آمایش سرزمین رویکرد درستی داشته باشیم در کنار رونق تولید ملی شاهد رونق اقتصادی در سراسر کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/