اقتصادی

تجارت ایران و اوراسیا به زودی آزاد می‌شود

سازمان توسعه تجارت اعلام کرده است که مبادلات تجاری ایران و اوراسیا تا پایان سال جاری آزاد خواهد شد.

به گزارش خبر فوری، معاون توسعه بازرگانی و مدیرکل بازرگانی ایران در دیدار با وزیر اقتصاد اوراسیا در مسکو بر اهمیت تسریع توافق تجارت آزاد با منطقه اوراسیا و انجام مذاکرات فشرده توسط دولت سیزدهم تاکید کردند.

علیرضا پیمان پاک در این نشست بر تسریع روند مذاکرات تاکید کرد:

وی گفت: هر دو طرف تاکید کردند که کشورهای عضو تجارت اوراسیا باید قبل از پایان سال 2022 نهایی و تصویب شوند تا بتوانیم توافقنامه تجارت آزاد را امضا کنیم و لزوم فعال سازی کریدور شمال – جنوب را مد نظر قرار دهیم. وی گفت: کارگروه مشترکی بین اتحادیه اوراسیا و سازمان توسعه تجارت ایران به نمایندگی از ایران تشکیل شده است تا اقدامات و زیرساخت‌های لازم برای فعال‌سازی جدی کریدور شمال – جنوب را فراهم و انجام دهند. ذهن

فعال‌سازی و معاون سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: فعال‌سازی کریدور شمال-جنوب از اوراسیا به هند و کشورهای حوزه خلیج‌فارس هزینه و زمان حمل و نقل بار را تقریباً 30 درصد کاهش می‌دهد و بستر مناسبی برای ایران فراهم می‌کند. تا میلیاردها دلار سود ببرند.” بلیط حمل و نقل ارائه شده است.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا یک اتحادیه اقتصادی بین دولت های بلاروس، قزاقستان، روسیه، قرقیزستان و ارمنستان است.

این سازمان همچنین اعلام کرد که سیاست تهاتر اموال را با کشورهای همسایه این بار با محوریت پاکستان دنبال خواهد کرد.

با مذاکره وزیر صنعت، معدن و تجارت و پیگیری های سازمان توسعه تجارت ایران و قانون و مقررات جدید وزارت بازرگانی پاکستان، هم اکنون امکان تبادل تجاری رسمی با ایران فراهم شده است. مکانیسم تصفیه

با توجه به اهمیت استفاده از چارچوب اهمیت به عنوان ابزاری برای تقویت تجارت بین دو کشور، نهمین نشست کمیسیون تجارت مشترک ایران و پاکستان (JTC) در آنلاین ماه 1400 توسط سازمان توسعه تجارت ایران در تهران تشکیل شد. دو کشور با زیرساخت های تجاری در برزخ موافقت کردند. در چارچوب این یادداشت تفاهم، روسای هیات‌های ایرانی و پاکستانی با رعایت شرایط تسویه حساب بین دو کشور موافقت کردند و موافقت پاکستان برای تسویه تجارت با ایران در راستای توافقات فوق‌الذکر است. .

در نوامبر 1400، عبدالرزاق داود، مشاور نخست وزیر پاکستان، او را برای نهمین اجلاس تجاری مشترک که به امضای پاکستان رسید، به تهران همراهی کرد. اکنون برای برقراری پاکیزگی، دو طرف نیاز به تبادل چارچوب های عملیاتی دارند.

انتهای پیام/